fredag, september 22, 2006

September



September

This is my contribution to the challenge "Family", in the group Textile Tuesday. I think of my family; my parents, my husband, my children and my grandchildren. They are very important for me. I think the picture is like a symbol for life: the trees and the spirals. Life is going on......

My 3 grandchildren is a two years old boy, and his brothers, newborn twins soon 4 week. and I think they are a gift!

This small quilt is handpainted silk and some freemotion machinequilting and handembroidery.

Textil Tisdag är en grupp som Karin på Creaworx ansvarar för, och hittar på ett tema varje tisdag. Det är upp till var och en hur litet eller stort bidraget blir. Inga regler, bara roligt......och ingen deadline. Man skickar in allteftersom man är klar, och deltar i de teman man gillar eller hinner med. Första temat är "familj" Jag har tänkt på min familj som betyder mycket för mig mina föräldrar, min man, mina barn och mina barnbarn. Jag ser denna bild som symbol för livet, livsträden och spiraler som att livet går vidare. Mina tre barnbarn är en tvåårs pojke, och hans bröder; nyfödda tvillingar snart 4 veckor gamla. Och jag tycker att de är en gåva!

Denna lilla quilt är handmålat siden och en del frihandsbroderi/quilting och handbroderi.

3 kommentarer:

sue b sa...

What a beautiful quilt! Lovely colors and symbols are quite striking. Very nicely done.

Karin sa...

Hi Gunnel and welcome to the world of bloggers ;-)
Love all your pieces and can´t wait to see more.
Karin (Creaworx)

Angelcat sa...

What a wonderful piece Gunnel, such a vibrant colour, and lovely detail.