måndag, oktober 23, 2006

the art of embroidery




Today I bought this lovely book as a present for my self. I have a lot of embroidery books, but not this, so I thought I needed it.

It has lovely pictures and much inspiration to all who like embroidey.


the art of embroidery - insprational stitches, textures and surfaces


Francoise Tellier-Loumagne

Thames & Hudson

ISBN 0-500-28639-6


Idag köpte jag denna underbara broderibok till mig själv i present. Jag har många broderiböcker redan, men inte denna, så jag tyckte jag behövde den! Det är en jättefin bok med massa fina bilder som inspiration! Kan rekommenderas varmt för alla som gillar att uttycka sig textilt, och främst då i fritt broderi.


1 kommentar:

Bente sa...

Det var en kjempeflott bok......tror jeg trenger en presang jeg og, hehe.......den skal jeg jammen kjøpe meg. takk for at du viste den