onsdag, november 08, 2006

Dopklänning


Något annat jag måste göra är att sy en dopklänning. Och brodera på två. Mina yngsta små barnbarn ska döpas i december. De är två ljuvliga tvillingpojkar. Problemet är att vi bara har en dopklänning, så det blir att sy en till. Den gamla sydde min mamma till sina barnbarn, och sedan har mitt första barnbarn också haft den. Vi har broderat alla namnen på.
Så nu blir det till att göra färdigt vad jag måste, och inte så mycket tid till att "leka"! (med mina tyger o garner)
Something more I had to do; I will sew a dress to my grandchildrens christening in December. It is two lovely twinbabyboys! We already have one dress, which my mother sew to her grandchildren. Then also my oldest grandchildren had it. We have also embroidery all name on it. So now I will sew one dress, and embroidery on two!
So I will do the postcardtrade I going on with, but I haven´t so much time now to "play"

1 kommentar:

Dianne sa...

What wonderful heirlooms. First the dress your mother made, and now the one you will make.