måndag, november 06, 2006

Women /chaos

The last weeks theme to Textile Tuesday was "chaos" and this weeks theme is "woman", and I think it´s sometimes feel as the same!!! And with little time to sew, just now, I think it could be on the same piece. And the best, I have got some more practise at FME-writing!

Här har jag slagit ihop två tema till gruppen Textile Tuesday. Förra veckans tema "kaos" och denna veckans tema "kvinna". Ibland kan ju alla olika roller man har som kvinna kännas som kaos, även om det för det mesta känns helt ok. Men med tidsbrist för att sy allt jag vill, tyckte jag att det var bra att slå ihop dessa två teman. Dessutom har jag fått lite mera övning i frihandsbroderi, och frihandsskrivning på maskin!

4 kommentarer:

Helene sa...

Hej, vad roligt att du vet vart mina miniatyrer har tagit vägen!! Vilka var det? Vit och svart längtan, eller någon av dom andra två...?
Jag håller med, knappar är väl bland det roligaste som finns, speciellt dom gamla som sitter kvar på sina kartongbitar!
Din "kaoskvinna" är helt underbar, det är verkligen så man känner sig ibland...fniss

Dianne sa...

I love this Gunnels!!! Great work.

sue b sa...

Wow Gunnel, nicely done!

Gunnels blog sa...

Thank you all for nice comments!