onsdag, januari 31, 2007

Winter

My latest embroidery, (a gift for my mother). This time I have the frame first, and did the embroidery after that size. the bottomfabric is a collage of old fabrics, monogram, lace, and chiffong. The beads is from an old necklace.
Här är mitt senaste broderi, ( en present till min mamma). Denna gång bestämde jag storlek efter broderiet, vilket jag annars inte brukar. Ofta syr jag först, tror att någon av alla mina ramar ska passa, men det gör de aldrig. Bottentyget är ett collage av gamla tyger, gamla spetsar, en bit från den gammal duk och ett monogram. något tyg är tefärgat för att bättre passa in och sedan är har jag lagt beige chiffong över för att få bättre ton. Pärlorna är från ett gammalt blekt halsband, som jag slaktat.

3 kommentarer:

Sue B sa...

Gorgeous! What a lovely piece this is.

Dianne sa...

Beautiful Winter embroidery.

Annelie sa...

Jättefint, du gör så otroligt fina saker Gunnel!!
Tack för besöket i min pysselblog! Du undrar vad en deco är för nåt, jag ska försöka förklara.
En deco är som ett litet häfte i papper som man gör själv. Som en liten minibok, oftast mellan 4 och 10 sidor. Den har oftast ett tema. Den som gör decon dekorerar på framsidan, om man tex har temat katter så gör man nåt med katter på framsidan. Och så skriver man temat och adressen till den som decon är till. Sen skickar man den till någon som håller på med decos, och den personen dekorerar då en sida i decon enligt temat. Eller om det inte är nåt tema så gör man nåt valfritt. Sen skickar den personen decon till någon annan som i sin tur dekorerar och så skickas den runt i världen. När decon är full, så skickar man den till den person som den är till. När man dekorerat en sida i en deco så kallas det ett "entry". Deco är förkortning på engelskans "decorative booklet".
Hoppas du förstod nåt? det är lite svårt att förklara.
Kram Annelie