måndag, mars 12, 2007

For Emma


For Emma
Originally uploaded by gunnels.

Painted silkfabric, some silkfibers and some wool emellished with my new Janome xpression, stitched and beaded on painted cottonfabric

När jag testade olika material att nålfilta med min nya maskin; Janome xpression, så ville jag också testa med sidentyg. Detta var en provbit som jag målat med sidenfärg. Detta blev så bra tyckte jag att jag kunde använda provbiten. Jag har också använt lite sidenfibrer och kardad och färgad ull. Den såg ut som en papegojtulpan så jag sydde ned den på att målat bomullstyg som stämde med färgerna och så satte jag på lite pärlor!

5 kommentarer:

Conni Lu sa...

Looks like you're having a lot of fun with these projects, and they're lovely! :D

Gunnels blog sa...

Thank you Conni lu! Yes I have fun!!!

Dianne sa...

Great card Gunnel!! Lovely colours and the beading looks really great!!

Lillemor sa...

Fin! En liten tulpan???

gunnelsvensson sa...

Tack Lillemor! Har du letat dig ner ända hit till detta gamla inslaget :-) ja, åhon sorts tulpan ska det väl föreställa