onsdag, maj 23, 2007

Postcards, ATC and buttons!

These two postcard and an ATC have I made today from a piece with lot of FME, wich I stitched earlier in spring. I cut the three pieces and added to felt!
Dessa två texitila vykort och ett ATC har jag gjort idag från en maskinbroderad grej som jag mest gjorde som övningsprojekt tidigare i våras. Nu var det bara att skära lagom bitar och sy fast på filt!

Dagens skörd av post när reklam och räkningar lagts åt sidan! först ett fint postcard "isolerad ängel" från Pia på snigelmammansblogg! Jättefint! Tack så mycket Pia!
In my mailbox today; a lovely postcard from a Swedish lady: Pia! thank you so very much!

Och här från Neki i Spanien som vet att jag älskar pärlemoknappar! Dessa är så små och söta!

And here from Neki in Spain, who knows that I love "mother-of-pearl" buttons! These is so small and beautiful! thank you so very much!

8 kommentarer:

GunnelSylvia sa...

Jättefina postcards och ATC!
Bra att hitta nya användningsområden för handarbeten
som vi har i gömmorna. :)

Shelina sa...

Those are such pretty postcards - the ones you made and the ones you received. It is always fun to receive fun things in the mail.

Dianne sa...

Love those postcards!!!

Sue B sa...

Your postcards are beautiful! and those buttons are wonderful, lucky you.

Barbara sa...

I like your postcards and the ATC! Wonderful!

Gerda-Thyra sa...

Vilken kul post du får var och varannan dag....!! Det är annat än hemma hos mig, det....

Silverlera har jag hört talas om, men aldrig prövat... det skulle vara roligt...får nog försöka få tag på det och testa!

Annelie sa...

Hej Gunnel, jättefina postcard och ATC! Blir riktigt avundsjuk på den som får ha dessa i sin ägo :)

Ett jättetack för din kommentar om mina atc kort, vad kul att du gillar dem! :)

Kram Annelie

Alison sa...

Those postcards and ATC's are really lovely.
Alison