torsdag, maj 31, 2007

Grandmothers sewingbox / mormors syskrin



Idag kom mina vykort från Täcklebo broderiakademi. Man har tryckt 8 nya konstkort som vykort varav ett är från mitt textilcollage "Mormors syskrin". Jättekul! Så nu har jag inga bekymmer med varken jul eller påskkort och till födelsedagar! Stackars släkt och vänner!

Detta kort kommer att finnas till försälnnig av broderiakademin! Här kan ni se orginalet!


Today these postcard arrived to me. This are card from my textilecollage "Grandmothers sewingbox". It´s "Täcklebo broderiakademi" a swedish academy for contemporaray embroidery, and they have printed new postcards from 8 members, and one of them is me! This card is for sale, from the academy. And my poor family, relatives and friends will have them ever christmas and birthday :-))) Here you can find the embroidery

12 kommentarer:

Emma sa...

Coolt!!!!

Annelie sa...

Å så fantastiskt kul med dina kort, och ursprunget är så otroligt vackert! Vilken idé att ta tillvara alla dessa fina monogram, knappar, spetsar och annat!
Har suttit och kollat på broderiakademins hemsida och andra länkar och jag är sååå sugen på att brodera mera och våga göra nåt "utanför gränserna" :) Och jag skulle vilja lära mig mycket mer, olika stygn osv.
Tack för all inspiration!
Kram Annelie

Gerda-Thyra sa...

Åh Gunnel.... så underbart!!! Det är så fint så jag svimmar.... det är det ljuvligaste och finaste du har gjort!!
Jag kommer ihåg när det här brodericollaget fanns på Broderiakademins hemsida... jag bara baxnade...!
Gissa vem som kommer att köpa dina vykort...fniss....!?

Sarah sa...

These are so fantastic!

Gunnels blog sa...

Tack så mycket för fina kommentarer!

thank you so very much!

GunnelSylvia sa...

Vackra vykort! Din sybehörstavla
är underbar!

Barbara B. sa...

Oh, this cards ar verry well and fantastic. It's as crazypatchwork. I love this!

Eva Agnes sa...

Ja Gunnel! Nu får du skynda dig till Halland för nu blommar det. I alla fall i Björns trädgård. Mina egna rosor har inte kommit så långt. Men Feligonden har knoppar.
I dag just, har det varit sommarväder igen. Det är lite sporadiskt hit och dit annars.
Kram Eva Agnes

Pia sa...

Så roligt att ditt vackra broderi blivit vykort och så roligt att du ockå är med i Broderiakakdemin, har inte förstått det tidigare, men det var ju förståss inte så överraskande. Du är fantastiskt duktig!!!

Simonetta sa...

Wow!!! So this beautiful :)))

Gunnels blog sa...

thanks Simonetta!

Tack Pia! Jovisst är jag med i broderiakademin!

Eva Agnes.....jag är på väg!

Beate Knappe sa...

congratulations they are so beautiful!!