onsdag, maj 16, 2007

Great mail

Denna vecka har jag fått så mycket fin post i min brevlåda :-))
This week I´ve got so much lovely mail in my mailbox :-))

Först ett jättefint ATC från Sam, som jag har gjort ett ATC-byte i tyg med! Tack så mycket! Här är Sams blog, och här hennes flickrsida, där hon kallas för Sequingirl!
First a great ATC from Sam! We are doing a trade at an flickrgroup wich Sam had started wich is for ATC in fabric. Thank you so very much!!! Here is Sams blog and her flickr there she is called Sequingirl!

Och så ett rosa-rött "swap small lucky parcel" från Annette i Norge! Tusen Takk! Här är en hel del godbitar, bl a en del papper och andra saker som jag behöver börja samla på eftersom jag vill utöka mina kort i tyg med lite mera mixmedia! Annette har en sida på flickr där hon kallas Carambatack som du kan se här
And so a red-pink "swap small lucky secret parcel" from Annette i Norway, thank you so very much! Here is a lot of goodies, paper and other things I need, I want to do more mixmedia at my card not only textile, so I think I have use for it :-)) at flickr Annette is called Carambatck and you can see her photos here.


Här är mitt "hemliga lyckliga paket" i creme-vitt från Cecilia! Tack snälla, för de fina sakerna! Här är också lite fina papper jag behöver! På flickr kallas Cecilia för Nifty loves crafting , och ni kan se hennes bilder här. Hennes blogg finns här!
Here is my "secret lucky parcel" in creme-white från Cecilia! Thank you so very much! Here is also some fine paper I need! Cecilia called Niftyloves crafting as flickr and you can se her photos here. Her blog is here!

Här ett fint ATC plus andra små godbitar från Annette igen ! Tack så mycket!!!! Även här lite extra godbitar! Vad jag ska skapa!!!

Here is a great ATC and some lovely goodies from Annette again ! Thank you so very much! And here is also some extra goodies! So much I gonna create!!!






Detta fina ATC och härliga nålfiltade postcard är från svenska Gunnel (alltså min namne) tack snälla Gunnel! Man skickar ett kort och förväntar sig ett tillbaka och så kommer två kort! Det är det jag säger: textilmänniskor är vänliga och givmilda!!!!


This fine ATC and lovely needlefeltd postcard is from Gunnel! (no not me; another Swedish lady !!) I have sent one postcard to Gunnel and got an extra ATC from her! I think textile people are kind and generous !



Och här ett underbart rosa nålfiltat ATC från Annica (också från Sverige) Här väntade jag mig "bara" ett litet kuvert med ett kort, och så får jag ett stort kuvert med handfärgade blåa tyger, eftersom Annica vet att jag gillar blått! Tack snälla Annica! Jag vet att de kommer till användning! Här kan ni se Annicas blogg och här hennes flickrsida!

Here is a wonderful needlefelted ATC from my Swedish friend Annica! I had expect a little envelope with the ATC in, and I got a big envelope with these lovely handdyed fabrics in, beacause Annica know i love blue!!!! thank you so very much! And I know I will use them! Here is Annicas blog and here her flickr!





10 kommentarer:

Annica sa...

Oj, vad mycket post du har fått! Kul att du gillade tygerna! De små paketen ser verkligen smarriga ut!

Barbara sa...

I think you must be lucky! So many presents! Wow!

Waltraud sa...

Wonderful gifts!

Jeanette sa...

What`s ATC and what`s Flickr? I`ve read it in alot of blogs and I`m so curious....Hope you can help me! Lovely postcards! I`m so envious. What a joy it must be when ever the postman comes! Mine just deliver bills..

Vad är ATC och vad är Flickr? Jag läser om det i så många bloggar men har ingen aning om vad det är. Jag är SÅ nyfiken! Kan du hjälpa mig? Fantastiska vykort. Jag är inte lite avundsjuk. Vilken glädje det måste vara när brevbäraren kommer. Min lämnar bara fönsterkuvert...

Cecilia sa...

Hej Gunnel!
Tack för den fina omnämningen här! Jag har just hittat hit och gillar vad jag ser, hit kommer jag fler gånger! Ha det bra!

Doreen G sa...

Wow Gunnel the postman has been busy at your place and such lovely art also.

Dianne sa...

Such wonderful mail - what a great week you've had.

Jeanette sa...

Tack Gunnel för snabb info. Skall kolla upp flickr. Måtten är inte i cm eller? Tror jag skall prova på att göra en i helgen. Om jag vill skicka den till dig hur gör jag då?

Gunnels blog sa...

Yes, I really got great mail!!!

Jeannette, jag har svarat dig i din blogg. Vill du byta ett ATC med mig :-)) så maila mig din adress, så får du min!

Clara sa...

Det där cremevita paketet hade gärna Clara satt tänderna i :=) Så kul det här måste vara...kanske man skulle haka på?! Ser att Jeanette också är sugen på detta! är man en pysselmaja så är man...eller hur?!
tack för dina inspirerande inlägg!
Kram