tisdag, maj 29, 2007

On my designwall today/soon bloggingbreak!

Här är min designvägg, låter finare än vad det är; en vägg klädd med vit flanell. Men den är guld värd när man tex ska skapa en quilt. Jag kan flytta runt lapparna som jag vill tills resultatet känns bra. Detta ska bli en quilt för en utställning till hösten. Min lapptäcksgrupp "Lapphexorna" fyller 20 år i år och ska ha en utställning här i Göteborg på sjöfartsmuseet. Jag har inte haft lust för lappteknik på länge, länge. Men denna idé har funnits länge inom mig, men ack så svår att "föda" fram. Jag tror att jag alldeles har tappat min musa. Vet inte vad det är kan inte komma vidare.......Men jag hoppas att få till denna quilt över sommaren!

On my designwall today! This is a quilt in progress. It will be to a quiltshow with my quiltgroup; "Lapphexorna" to the autumn. My group will be celebrate 20 year, this year. But I don´t know what it is with me, I have lost my muse! I have struggled with these piece. I have had it into my head for a long time.....But I hope I will finished it this summer.





Här är två böcker från Sandra Meech, min idol inom quiltvärlden, där jag hämtar idéer!
From this two books I have got some inspiration! I think Sandra Meech is the best!

Snart, mycket snart kommer jag att ha ett längra blogguppehåll! Jag ska ha sommarlov, vara på landet och njuta av bad o sol, långa promenader på stranden och i skogen, lek med barnbarn och umgås med övrig familj, släkt och vänner! Rengniga dagar kanske symaskinen kommer fram.
Jag kommer att ha med mig laptopen men mest för att kolla mail och betala räkningar. Vi har inget bredband där, så det skulle bli för dyrt att blogga och läsa alla andras bloggar!
Sedan i slutet av sommaren när jag fyllt på mina depåer brukar jag ha ett uppdämt behov att skapa igen!
Soon, very soon I will do a longer bloggingbreak! I ´ll have summerferie and are going to my summerhouse. I hope for sun and bath, long walks at the beach and in the wood. Playing with my grandchildrens, and company with my family and friends. And at rainy days I maybe sew on my sewingmachine :-))
I will bring my laptop with me, but I am not be able to do blogging. Just for pay bills and checking my mails. And at the end of the summer I will have a lot of inspiration for create new things!

15 kommentarer:

Waltraud sa...

Sometimes we need a little time - I think, your quilt will be good!

Anna Nowicki sa...

BEUTIFUL WORK ! Just love the colours. Sandra's books are a great source of inspiration. Enjoy your break and I look forward to seeing lots of new work!! love ANNA

Annica sa...

Åh, så vilken vacker quilt det kommer att bli! Jag ser fram emot utställningen! Jag har den ena av Sandras böcker. Verkligen inspirerande, även för mig som inte quiltar.

GunnelSylvia sa...

Denna quilt blir ju underbar!!!
Så vackra tyger med naturmotiv.
Ha en skön sommar!

Shelina sa...

Gunnel, maybe you just need to spend some time away and you will find your muse. I hope you have a great time on your vacation, and find your muse there, and come back rested and relaxed. We'll miss you.

Nancilyn sa...

P.S. I'm going to link to this post for my own I'm working on about how I use Flickr for inspiration.

Nancilyn sa...

Oops, I forgot to hit the submit key on my first post. I was saying how I liked your design wall method for inspiration and how we seem to be attracted to similar themes. I discovered a wonderful photographer on Flickr I want to share with you named Mark Willocks. Please take a minute to look at his work
http://www.flickr.com/photos/mwillocks/sets/72157594448503103/
and then have a look at my favorite
photographs which serve as inspiration for my virtual design wall.
I wish you a happy and muse-inspired summer. I too am getting ready to spend a couple of months
stitching and beading on a California mountaintop overlooking a beautiful alpine lake.
Hugs
Nancilyn aka Fiberdabbler
http://www.flickr.com/photos/playswithfibers/favorites/

Jeanette sa...

The design wall is a great idea. I`ll steal it at once. Fabolous quilt. I will miss your blogg but hope you will have a fantastic sommer and come back fully rested and full of new ideas!

Have a lovely sommer !!!!

Gunnels blog sa...

Thank you all for your kind comments! Have a wonderful summer all of you!



Jeanette: min designvägg som är klädd i flanell är mycket enkel och bra! där hänger allt som jag inte är färdig med, sådant som jag behöver titta lite extra på innan jag vet hur jag ska avsluta det!

Dianne sa...

This is looking so fantastic Gunnel!! Your muse just needs a holiday, and it will be back in full force.....bfiygg

Connie sa...

Wishes for a wonderful rest on your summer break. Take care!

molly jean sa...

Sounds like a wonderful time. Be refreshed! Be inspired!

I love the colors and textures on the design wall. Sometimes I have to look at it a long time for things to click. Sometimes I just start working before I know where I am going and just try to make it work, but that is harder to do with some media, easier with things you layer!

Gunnels blog sa...

Thank you Dianne, Connie and Molly!

Karrel sa...

I cannot wait to see this quilt finished - I love it. Enjoy your break - we all deserve one!

Karrel in Florida!

Christina sa...

Gunnel, Such BEAUTIFUL artwork! Thank you for sharing! I agree about Sandra Meech, I purchased these same books and love them. Peace, Christina in Ohio, US

Gunnel , Sådan SKÖN illustrations materialen! Tack själv för delar! JAG komme överens om Sand Meech , JAG köpt de här samma bokna och älska dem. Fred , Christine i Ohio , US