fredag, maj 04, 2007

Swap Small Secret Parcels

Nu har min danska flickr-vän Dorte hittat på en ny grupp på flickr; Swap Small Secret Parcels, som hon har bjudit in mig till. Den går ut på att man gör små paket med små godbitar i, dessa fotograferas och läggs ut på flickr-sidan och sedan får man se om någon vill göra ett byte med en. En påse mot en annan påse eller en påse mot två ATC. Det kommer att vara olika teman, denna vecka är det röd-rosa. Förra veckan var det guld-brun, men då hann jag inte vara med. Jag ÄLSKAR att sätta ihop små paket med sådant som kan passa ihop till ett litet kort eller så. Och det är väldigt roligt att få material av andra. Ibland när jag är trött eller stressad kan detta kännas precis lagom, och ändå får jag utlopp för mitt skapande!

My Danish flickrfriend Dorte (who loves swaps) have a new group at flickr; Swap Small Secret Parcels, and she had invited me. This week is the theme red-pink, and we have to put some small goodies in small parcels. Then we have to take a photo and upload to flickr. We are going to trade one parcel for another parcel, or one parcel for two ATC. I LOVE to do such parcels. And sometimes when I feel tired, or don´t have so much time to sew, I think this is just fine, I can create a little parcel!

4 kommentarer:

Sarah sa...

that sounds like fun! Great to give and receive!

Barbara sa...

what an interesting idea!!

Bente sa...

Hei Gunnel.
Takk for inbydelsen til "Swap Small Secret". Det ser spennende ut.
Skulle ønske jeg hadde mye mer tid til å skrive i min egen blog, og lese i dere andre sine....

Her har vi flott sommervær nå, og alt i hagen gror mye fortere enn jeg klarer å rydde.

Det var veldig koselig å se foto av deg i bloggen (din profil)

Klem fra Bente

snigelmamman sa...

Jätterolig idé!!