onsdag, augusti 29, 2007

After summer............

Efter mitt sommaruppehåll har jag inte riktigt kommit igång med vare sig mitt skapande eller bloggandet! Men livet rullar på...........Katten Elsa läker, och börjar få röra sig på lite större ytor här hemma.


Det första nummret av Fibre&Stitch kom igår! Det verkar lovande, jag har printat ut det och ska läsa mera nogrant. Mycket innehållsrikt och bra instruktioner.


After my summer and bloggingbreak I have hard to come along.........but the life going on! My cat Elsa going to be better for every day!


And here is the first issue of Fibre&Stitch
I have printed it out and will read it more accurated, but I think it´s very good! Many pages with good descriptions and pictures.

Jag har gått med i "Unlimited Textiles" en yahoogrupp som Alis och Jan har startat. I september ska vi göra en swap med en liten quiltie och ett postcard, tema: färgkombinationer! Vet ni inte vad quiltie är? Det visste inte jag heller tills helt nyligen, men det är en väldigt liten artquilt, denna är bara 5x5 inch. Hela ideén går väl ut på att man ska utmana sig själv att utvecklas i det textila skapandet och tänja på gränserna.

I have joined "Unlimited Textiles" an yahoogroup, witch Alis and Jan have started. During september we have to swap one fabric postcard and one little quiltie, on the theme colourcombination! Quiltie was a new word for me, but it is a very little artquilt, this only 5x5 inch.


Jag har ockås tagit min första onlinekurs på Joggles, "Mini" Art Quilt Fabric Book" av Lenna Andrews. Det ska bli väldigt spännande! Även här pratar man om att sy små quilties! Så jag lär nog få att göra i höst!

I will also take my first onlineclass on Joggles now in september. It´s "Mini Art Quilt Fabric Book" by Lenna Andrews. And I think this is gonna to be very exciting. So I have to get starting with my creative life again!




Här är mina yngsta barnbarn som på sin 1-årsdag igår! Så otroligt fort ett år går! Det var ju inte längesedan vi väntade på att de skulle komma!




Here is a picture on my youngest grandchildren on their 1-yearsday, yesterday! The time is going so fast!!!









Så en bild på något jag broderat nyligen. Det är ett tåg som mitt treåriga barnbarn har ritat!


Here is a picture on an embroidery I have done, it´s a train wich my grandchild have draw! He loves train!







Och här är den lille konstnären!





And here is the little artist!






Posted by Picasa

22 kommentarer:

takinanap sa...

i love this shirt! i hope you save it long after your grandchild doesn't wear it anymore.

thanks for visiting my blog:)

Dianne sa...

It's so nice to read your blog again after so long! Your grandchildren are gorgeous, and I love your train embroidery!!

Shelina sa...

That shirt is so cute. I'm sure your grandson just loves his own artwork on a shirt. Sounds like you are going to be busy working on all those new projects!

Pat sa...

What a wonderful and touching idea Gunnel and what an artist!!
I love you sea quilt as well good luck with the exhibition.

MargaretR sa...

You have 3 lovely grandchildren Gunnel. I'm glad you like F&S and hope you will find things to inspire you.

Alis sa...

I did Lenna's class last year and loved it. I'm sure you will too. She has lots of great ideas.

What adorable children - so cute.
Fabulous shirt - well done both of you ;0)

Hugs, Alis

Julie sa...

What a fantastic idea for your grandson's art work. I am pleased your dear cat is getting better. I too love your sea themed quilt - beautiful! Good luck with the exhibition.

Françoise sa...

Your grandchildren are very cute.
And I love this embroidered shirt!

CONNIE W sa...

The photos are great, and especially the one of the shirt with the embroidered train. How cute.

Ulla sa...

Thank you for all the inspirational subjects.

A new season and many new projects.

Have a nice weekend
Ulla in the north of Sweden

Eva scrap sa...

En så bra idé!! det ska jag komma ihåg när mitt barnbarn börjar rita. Ett jättegulligt tåg har ditt barnbarn ritat, han är duktig att rita redan!

Inga-Britt sa...

Den lilla konstnären är i full koncentration. Vad ska det bli? Ska han gå i mormors fotspår. Skapa, skapa och skapa.

Gunnels blog sa...

thank you all for your kind comments :-))

Tack för gulliga kommentarer! Jo han är duktig att rita, denna smmaren har han ritat upp alla ritblock han hade! Och mest blir det tåg...........

Papoosue sa...

I love the shirt Gunnel - art on the move!

Lenna Andrews sa...

Gunnel, I found your blog and was so happy to see you'll be taking my class, starting in a few weeks! I think you will really enjoy it. Any questions, just let me know. I will be moving to a new home soon - right before the start of the class, but should be able to keep in touch before that pretty well, and regularily once the class starts.

Yours, Lenna
p.s. Love the picture emnroidery for your grandson - you look too young for a grandchild!

Jeanette sa...

Hurrah! You are back! I have missed you !

Hugs
Jeanette

Louise sa...

Hej Gunnel!
Jag har oxå en blogg, min 15:åriga syrra lurade in mig =)
http://solros.bloggagratis.se/
Ses på måndag hoppas jag
KRAM
Louise

Sarah Nopp sa...

That is a really nice train! Good idea using it for your shirt.

Clara sa...

Du är tillbaka Gunnel...så skönt, nu kan jag tanka lite inspiration härifrån igen :=)
Du har mycket på G förstår jag....samma här...men det tar lite tid att veva igång maskineriet igen efter semestern. Det blir värre och värre ju äldre man blir , tycker jag. Dina barnbarn är ju för söta...bilden på geten och de små tvillingarna får ju vem som helst att smälta
Kram kram och välkommem tillbaka!!!

corina sa...

I just discover fiber&stitch today! And I saw your designwall, good idea! Do you like to trade with me a PC?

Donna sa...

Nice blog. I love the English translations! Thanks...

jude sa...

you are so very busy! and i live that embroidery!