måndag, augusti 20, 2007

At the sea bottom.....

Snart är inlämningen till utställningen "För fulla klutar" som Lapphexorna ska ha på sjöfartsmuseet här i Göteborg till hösten. Som titeln för utställningen och museet säger; så är temat hav, båtar, sjöfart, Ostindiefararen och Göteborg. Denna kvilt började egentligen som en "utmaning". Ett litet paket med två tyger som måste vara med, för övrigt kan man sätta till vad man vill och temat var i "Ostindiefararens kölvatten" Jag tänkte direkt på alla fartyg som gått på grund och alla porslinsskärvor som ligger på havsbottnen. Jag har använt blåvita tyger som jag färgat med te, för att få en antik look, och så hade jag fotograferat av mitt Rörstrands porslin:ostindia och fört över på tyg. Jag gjorde sedan en crazyquilt till botten. Sedan var det stopp länge, länge....Så satte jag igång igen med att sy fast stenar, lägga till lite ull med nålfilningmaskinen osv. alltså mitt vanliga sätt att jobba. Känns som jag inte kan sy en alldeles vanlig kvilt numera. Det blir för tråkigt. Sedan hade jag ännu roligare, jag satte igång att brodera dessa små havstulpaner som jag är så förstjust i. Storleken på denna kvilt är 35cm x 45 cm. Jag tänker lämna in denna tillsammans med min kvilt "havsnära" och kanske något mera.


This is a little ( 35 cm x45 xm) artquilt or crazyquilt, with embroidery. I really like to sew sea acorns with the whipped wheel stitch. I will have it to a exhibitions in october at The Maritime Museum of Gothenburg with my quiltgiuld. The theme are water, sea, boats etc I will also have my "near the sea" with on the exhibitions. Here I have think of all the skip with Ostindia china, which been shipwrecked, and all the old chinese porcelain wich are on the bottom! I have used white and blue fabrics and teadyed theme for a old look. And some pieces are from my china Rörstrands: Ostindia.

26 kommentarer:

Vicki W sa...

It's beautiful!

Sue B sa...

This is gorgeous Gunnel. Love the colors and texture in this piece.

Annica sa...

Åh, så fin! Det är så mycket detaljer! Jag ser fram emot er utställning mer och mer. :-)

Waltraud sa...

This is such a great quilt. I can fell the freshness, wonderful colours and textures.

Alis sa...

Absolutely gorgeous Gunnel. Just love everything about it.

corina sa...

This is so beautiful, Gunnel. I am happy I discover your blog!

Micki sa...

This is really lovely. Great textures with those wonderful colors.

StegArt sa...

Fabulous work Gunnel. Makes me want to go to the beach.

Alicia sa...

had to visit this piece again. Thank you so much for the nice comments on my blog!

jude sa...

just fabulous!

Hilary Metcalf sa...

Beautiful work Gunnel - I feel like I could reach out and touch all that fabulous texture! I love all things related to the sea too!

Ann Christine Dennison sa...

Wonderful work with lots of detail!

Gunnels blog sa...

thank you all so very much for your nice comments :-))

Barbara B. sa...

Oh, Gunnel, that is such a beautiful piece. I congratulate.

Greensleeves sa...

It is stunning, Gunnel, absolutely stunning. The colours are perfect, and there is so much detail.

Thank you also for visiting my blog.

molly jean sa...

Wow, Gunnel, it is beautiful. So rich in colors and textures.

Cellostitcher sa...

I love this. It has lots of lovely texture and the colours are beautiful.

Barbara sa...

Beautiful, beautiful piece.I like your stiches . Wow!

Inga-Britt. sa...

Så spännande nyheter om broderiutställning i Göteborg. Jag ska nogsamt följa Din blogg och hoppas att Du talar om när utställningen blir. Tittar på Din blogg gör jag nästan dagligen - och inspireras.

Susan sa...

Hi!
This piece is quite wonderful on so many levels. I love sea life, I love fibers...but I really, really love your stitching. It has the awesome quality that real, underwater scenes have...amazement and complexity while being simply beautiful
Susan

Clevelandgurlie sa...

Gunnel these are absolutely stunning. The texture you have created with fabric and stitch are amazing!

neki desu sa...

These are brilliant!
good luck with the show and welcome back. we're all back now!

neki desu

katelnorth sa...

This is really beautiful, Gunnel - I love what you've done with it.

zquilts sa...

This is a beautiful piece ! I love your embroidery work !

ingedk sa...

Jeg beundrer meget dine smukke broderier, du er dygtig både til farver og teknik

Fabián Fucci sa...

Beautiful stitches!