söndag, september 23, 2007

tack Henriette!

Detta är ett fantastiskt broderi som Henriette Ousbäck broderat!
This is a wonderful embroidery of Henriette Ousbäck







I detta vackra hus på Taubegatan 9 i Göteborg finns galleri Majnabbe, där min vän Henriette Ousbäck ställer ut sina fina broderier. Ni som bor i Göteborg eller har vägarna förbi, missa inte detta!


Det är tack vare Henriette som jag började med fritt broderi. Hösten 1999, gick jag min allra första kurs för henne, som sedan följdes av många många fler. Det blev som en riktig aha-upplevelse! Mitt "textila liv" kan delas in i "före och efter" TACK Henriette! "You are the best"






Here in this beautiful house in Gothenburg is a Gallery, there my friend Henriette Ousbäck having an art exhibition right now, in contemporary embroidery! It´s because of Henriette I started my contemporary embroidery. The autumn 1999 I took my first course for her, and then many many more ! My "textile life" have a "before and after" since then! Thank you so very much, Henriette! You are the best!!!








Men nu tillbaka till min online kurs i "Mini Art Quilts Fabric Book" för Lenna Andrews, och det är så KUL..............ni ska få se bilder så småningom!






But now back to my on line class "Mini Art Quilts Fabric Book" for Lenna Andrews, it´s so FUN!! I will share your pictures when I have done some more!


4 kommentarer:

Gerda-Thyra sa...

Jösses, så himla vackert!
En sådan färgprakt... jag blir alldeles mållös...
Den utställningen bara MÅSTE jag försöka ta mig tid till! Hur länge håller den på?

CONNIE W sa...

How nice it is that you can see the exhibition. I'm enjoying the pictures.

Judy Scott sa...

what a beautiful setting and photographs, Judy :)
enjoy your course cant wait to see the results

Leja sa...

Du är en stor inspirationskälla!!!

Tycker Leja i Angered

www.123minsida.se/Ejdelens-Textil