tisdag, september 11, 2007

New start


Idag har min trevliga broderigrupp i "verkliga livet" startat igen. Vi är ett gäng damer i varierande åldrar som träffas varje måndg för att brodera tillsammans. Vi har hållt på i två år nu! Vi träffas i den fina affären Canvas, som du kan titta på här
Jag har också gjort klart det sista på mina quiltar inför inlämningen imorgon på sjöfartsmuseet. Kom på att jag också ska ha med denna lilla quilt med sidenmålning i mitten, som jag sydde förra året. Jag kallar den islossning, och fick iden en fin vinterdag på en promenad vid stranden när isen just hade brutits upp.


Today have my very nice embroiderygroup in hte real life" started again after summer. We are a group with women in different ages, wich have met every week now for two years. We met in a lovley embroideryshop alled Canvas, wich you can see here

I have also finished all for the quiltshow, and I also will have this little quilt with wich I did last year. In the middle is a silkpainted piece. I called it for "isbreaking" and I sew it after a walk on the beach a lovely winterday.

9 kommentarer:

Quilt Pixie sa...

It's a real gift to get together with friends and catch up after the summer. I'm sure you had a great time.

StegArt sa...

Very lovely!

neki desu sa...

the piece is lovely and your stitching is exquisite! The green series are great too.

neki desu

zquilts sa...

Vackert verk! Förfärlig affär!

Waltraud sa...

A wonderful piece!

Ulla sa...

Vilket fint broderi och fin liten kvilt.
Ulla

Judy Scott sa...

this is so beautiful and peaceful and the stitching is so good :)

Jes sa...

Vilken underbar tavla,helt juvlig. hitta hit av en slump men jag kommer åter

Dianne sa...

Oh, I love this piece!! Beautiful.