torsdag, oktober 11, 2007

new pages

Först ett AMC; Art Mail Card, till Jacqueline som jag gör ett byte med. När jag höll på med min kurs "fabric book" för Lenna Andrews, fick jag bilder över som jag hade fört över på owerheadplast, dessa var det meningen att jag skulle göra fototransfers med, men det ville inte lyckas alls för mig. Däremot när jag la denna transparenta bild över en vacker handskriven text från början av förra seklet tyckte jag att det blev riktigt bra!

First an AMC; Art Mail Card for Jacqueline who I do a trade with. Last week in my course for Lenna Andrews, I try to do phototransfers from photos I had printed on transparencies, and then to use gel medium to transfer this on fabric. It didn´t work at all! But, when I layed this transparency on a text I haved scanned and printed out, I think it was so beautiful! So I have to do a card with it! The text is from a poetryablum from 1900!



Här är två nya sidor till min "fabric book" i kursen för Lenna Andrews. Bottentyget är tyg jag gjort från en gammal märkbok, så ett gammalt foto som jag fört över på tyg med gel medium. Bilden var svart-vit, men här fick den en rödaktig ton, konstigt, men jag tycker att färgtonen passar in i mina övriga färger.Dessutom är huset falurött i verkligheten så det passar ju bara. Ytan är något "plastig" och svår att sy igenom, inte alls så mjukt och bra som det blir med Bubble Jet Set som jag annars använder.

Baksidan är en bild gjord på samma sätt som kortet jag beskrev först. Dessa två boksidor är ihopsydda med langettstygn.


Here is two more pages for my fabric book. The bottomfabric is a phototransfer with Bubble Jest Set from a old monogramsbook, and so a photo I had transfer with gel medium. This time it works but the colours are a little bit red, and it´s a black and white photos, stranged?! But I think it fit to my coluor theme and the old house is red, the Swedish "falurött".

The other side is done like the first card I write about. This two pages is sewn together with buttonhole stitch.




8 kommentarer:

Eva sa...

Så vackra och "prydliga" är dina nya sidor, verkligen fint med stygnen runt om!

Helen in the UK sa...

These new pages are BEAUTIFUL. You have a real artistic flair for putting all the ingredients together into something wonderful. Congratulations :)

Dianne sa...

I agree with Helen - you do have a great flair for putting all those wonderful vintage bits together to produce such lovely pages.

Julie H sa...

These pages are wonderful - they get better and better. How lovely the pinwheel is and I do like the red tones of the other page!

Maria sa...

Helt otroligt vilka fina saker du gör! Man blir ju så sugen att greja med gamla foton, brev och spetsar. Men det tar nog ett tag innan man får till det så konstfullt...

Waltraud sa...

Your new pages are great!

sanny sa...

What a wonderful blog you have, I love your fabric pages they are absolutely beautiful!!!

Annica sa...

Bilderna med text "under" är kanonfina!