tisdag, oktober 09, 2007

SEW somerset







Jag håller ju på med min kurs "Mini Art Quilt Fabric Book", för Lenna Andrews, (se tidigae inlägg för länkar) Och den är så rolig och jag har fullt upp med ideer i huvudet. Nu är jag på vecka tre = tredje lektionen. Så tar det bara stopp...........jag är trött! Har gjort för mycket den senaste tiden, har fortfarande huvudet fullt av ideer och hela mitt arbetsbord belamrat med material. Men energin och den riktiga lusten saknas.

Så kom posten, och med den det första premiär nummret av sew somerset, från Stampington, vilket magasin! eller snarare bok! Precis vad jag ville ha och just nu. Känns som detta är helt rätt !. Precis det jag vill göra! Här är flera artiklar från flickr kontakter jag har och från bloggar jag brukar titta på
Himlen är klarblå med strålande sol och kall luft. Men jag har satt på kaffet, tar på mig varmt och tar med tidningen ut och njuter.

I have been very busy for a while with my onlinecourse "Mini Art Quilt Fabric Book" for Lenna Andrews ( look at older post for links) and just now it´s lesson three this week. I have my head full up of ideas, and a lot of pictures, fabrics, lace, ribbons, etc etc. But I am tired, and at the moment I think I lost my muse.
So today the premeier issue of sew sommerset, from stampington arrived! What a magazine, or I could call it for a book! Wonderful! Just what I need now, and what I want to create. What I can see here is some from my flickr contact and from blogs I read. The sky is blue, and a lovely autumn sun, little cold, but I take warm cloths on and a cup of coffe and my new magazine out! And I know, my studio is there when I came back!






7 kommentarer:

StegArt sa...

Oooo I hope my copy shows up soon.

Eva sa...

Wow vilken tidning! jag såg den tidigare men beställde den aldrig det skulle jag ha gjort ser jätteläcker ut!!!

verobirdie sa...

Gunnel, when you have read, tell us if it is really that good :-)
Enjoy your reading and your cup of coffee.
Hugs

Hannele sa...

Man får sån lust att börja pyssla..

Gerda-Thyra sa...

Den tidningen verkar ju inspirerande!
Var köper man den?
Tisdagstemat ÄR jätteroligt! Jag längtar numera till varje tisdag, då jag får göra min alldeles egna tolkning av det ord som gäller!

Annica sa...

Hej!
Vilken fin tidning! Ser fram emot att få höra mer om vad som finns i den. Dina miniquilties är verkligen underbara! Och vilka härliga bilder du har hittat! Gillar din mormor med fäglar i håret :-)

Barbara sa...

I have this book too. ..and its great!many ,many ideas and wonderful pictures!