torsdag, november 08, 2007

yoyos, fabric postcard, UFO

Jag vet inte varför men för tillfället tycker jag att dessa yoyos är så roliga att göra. Man kan använda små bitar tyg och de går fort att göra. Jag har en plastmall, men man kan göra själv också, hittade en sida här om det. Sedan ska man veta vad man ska ha de till!



I don´t know why, but at the moment I love to do these yoyos! You can use your scraps, and it goes very fast. I have use this YoYo-makers, but you can do it yourself, here I find a link to a tutorial. Then I will find out how to use theme






Så fick jag gjort klart ett par UFO (unfinished objects) till. Ett par sminkväskor som jag gjorde för ett par år sedan, bara lite var kvar. Tyckte att det kunde passa med några yoyos på dom!


So I have finished two more UFOs (unfinished objects) these small make-up bags have I done for a couple of years, so now I have finished them and with some yoyos on I think they looked rather nice.






Så några julkort med yoyos på!

And some christmas card with yoyos




Här är ett kort till Lorenza i Italien som jag gör et byte med, det kortet fick också en yoyo på sig såklart.

Here a fabric postcard for Lorenza i Italy wich I have a swap with. And of course the card have a yoyo!




Och om ni tittar på här så har det kortet också en yoyo på sig, få se om jag ska göra mera eller om jag är mätt på de nu :-)

If you take a look here, so can you see that the card there also have a yoyo! I don´t know if I am finished with my yoyos now, or if I`ll do some more :-)




15 kommentarer:

Anonym sa...

vilka häftiga ting du skapat! Jätteroligt att titta på dem.
Ann-Britt

Lorenza sa...

can't wait to get the postcard: it's lovely!

Doreen G sa...

I have a yoyo maker but haven't used it yet--after seeing these I will have to get it out and use it.

Sue B sa...

I bought myself one of these yo yo makers a couple of months ago but haven't used it yet. I love what you're doing with yours!

CONNIE W sa...

Gunnel, They look great! Love the way you used the yo-yos.

Eva sa...

Så mycket fint du hinner göra!! yoyos ser jätteroligt ut att göra!

Susan sa...

Hi!
I've always loved yoyos when I've seen them but never made one...I thought the tutorial was very, very good. By the way, you use your yoyos so very well...they add such a touch of nostalgia, an added dimension, and your choice of colors is fantastic...especially the green and red...very dramatic.
Susan

Dianne sa...

I love yoyos too!! The makeup bags are gorgeous.....

Gerda-Thyra sa...

I min bok som jag fick när jag fyllde år, så finns det också mönster på yoyos...
Fint du har gjort! Nu fattar jag VAD man ska göra med dem... det är liksom bara dekorationer... fniss
Ibland är jag lite trögtänkt och jobbig.... vill på något sätt att det ska finnas en logisk användning för allt... även om jag älskar att dekorera och göra små grupperingar....Ja ja, jag ÄR knäpp och vansinnigt analyserande i överkant ibland, bara att konstatera!!

zquilts sa...

vad ar PIF exchange?

Anonym sa...

supeeer fina mönster. Förstår inte om det finns möjlighet att beställa?? Har fått inspiration på julkort från http://www.moo.com
http://www.optimalprint.se
men de designs som jag ser här vill jag köpa!! Hur gör jag?? :)
//Maggan

Gunnels blog sa...

thank you so very mcuh everyone :-)

Maggan - vet inte riktigt vad du menar?! Hur man gör YoYo finns det en länk i min post till en beskrivning. eller så gör mansom jag gör - fuskar :-) och använder den lilla plastmallaen, som finns att köpa i lapptäcksaffärer. Men det finns inget mönster på julkorten, det är min "egen design", undrar du något mera kan du maila! Min e-postadress finns i min profil. Jag kommer att försöka att sälja dessa på en julmarknad, om det var så du menade ??

Waltraud sa...

The cards and the little bags with the yoyos are very nice!

Rein sa...

Beautiful projects!

ANDREA sa...

Hi Gunnel, thanks to you I know about fabric yoyos and how to make them!:) I went to the tutorial and thought it is explained well, but I better like your's cause they are folded differently,
Your cards are beautiful, too,
Andrea