onsdag, januari 23, 2008

New work 2008






Här är vad jag håller på med nu. Det är som ett collage av gamla spetsar och tyger och jag frossar i vackra knappar och en del broderi. Det var väldigt roligt att komma igång igen, efter att bara ha ägnat mig scrappandet ett tag.






Here is what I am doing now; a work in progress. It´s a collage of old lace and fabrics and beutiful buttons and some embroidery! It´s very fun to do, I haven´t done any stitching for a while, and now I am finished with my scrapbooking!








Idag fann jag denna inlägget på en blogg, TACK Reggy, som skrivit så fint om min quilt!







Today I find this post at a blog, THANK YOU SO VERY MUCH, Reggy, who had write so nice about my quilt!







Något annat jag hittade på Karens blogg var denna länken, en mycket fin sida!






Something else I find was at Karen´s blog, a link to a beautiful site.







Och så sist men inte minst; min vän Ewa-Christine har precis börjat blogga! Hon liksom jag gillar gamla grejer; spetsar, knappar, sybehör, tyger, brev, papper ja nästan allt som är gammalt. Och vi delar kärleken till färgen blått! Välkommen till bloggvärlden Ewa-Christine!
And last but not least, my friend Ewa-Christine have a new blog! She like me loves allthing old; lace, buttons, fabrics, threads, yarn, letter, paper etc etc And she also share her love for the colour blue with me! I don´t know if Ewa-Christine write in english, but you can have a look at her blog anyway :-)








17 kommentarer:

karen sa...

Your new work looks beautiful Gunnel!

StegArt sa...

It's very pretty Gunnel!

CONNIE W sa...

I love the look of the lace and the neutrals, it's beautiful.

Eva sa...

Ditt collage med vackra spetsar, tyg och härliga knappar är så fint!
tröttnade du scrappandet var det digitalt scrapp?

teodo sa...

Gunnel your new creation is very nice, elegant and delicate.
BELLISSIMA.
ciao ciao

Barbara sa...

I see you are very busy...love the button and lace piece...

gerda-thyra sa...

Jösses så vackert! NU har du inspirerat mig att sätta igång med något som jag har haft i tankarna läääänge...Allt föll liksom bara på plats när jag fick syn på ditt fina arbete... Fniss... det är nog risk att man och barn blir utan mat idag... om de inte fixar den själv, förståss!!
Nu måste jag skynda mig och botanisera i mitt tygskåp och bland mina broderigarner... Ha det så bra!

corina sa...

This look so nice, I had something like this in mind for some time, but now I am inspired by you, thank you!

Gunnels blog sa...

Thank you all for you comments! I am glad if a I can inspire you Corina! Och dig Gerda-Thyra :-)

sparkle jars sa...

This is lovely!

Miss Frugality sa...

It's beautiful.It reminds me of frost patterns and snow flakes...lovely!

Dianne sa...

Really lovely Gunnel - and I love the bits of blue in the background.

Gunvor sa...

Tack för hälsningen i min blogg! Jag blir mer och mer sugen på att se om jag kan lägga tyger till mitt stämplande men har inte riktigt vågat ännu. Men dina fina saker gör mig ännu mera sugen ...

Pia sa...

Så underbart vackert, Gunnel!

Barbara B. sa...

Your new creation is very nice. I like it!

Alis sa...

Beautiful work as always Gunnel.
I love the way you have put it all together.

Heaven & Earth sa...

Hej, hvor er det fint, jeg får helt lyst til at prøve!