onsdag, mars 12, 2008

Scraps and quilts

Detta är en lång post, vet inte om "blogger" gillar det :-) men jag vill ha med i min blogg lapptäcken som jag sytt innan jag började att blogga. Dessa finns på min flickrsida men alla som läser bloggen tittar ju inte där.
I alla fall så är jag en sån som aldrig kan slänga mina "scraps" - tvärtom jag älskar dom! Efter varje täcke lägger jag dom i en liten plastbox, för att sedan ha till ATC, postcards, miniquilts eller broderier. En gång skulle jag vilja göra ett stort täcke från bara "scraps".

This is a very long post, I don´t know what "blogger" like it?? But I wanted to have my quilts on my blog and most of them have I done before I started to blogging. I have these quilts on my flickr, but it isn´t all of you how have a flickr account.

I like my scraps! I newer through away theme. After a quilt is finish I save my scraps in a plastic container,one for each quilt. It´s so good to have when you do ATC, fabric postcard, miniquilts or embroidery. Once I want to do a big quilt from all my scraps!




Här är 45 block som bara väntar på att sys ihop! Men jag hade gjort ett liknande täcke för några år sedan, och detta skulle bli "syskontäcket" till samma rum, men jag tröttnade, hur kul är det att göra två likadana! Men det kanske kan bli klart denna våren, det ska vara till mitt sommarställe, och det ser lite tomt ut på den ena sängen.

Here are 45 blocks who waiting for be a quilt! But I have already done a quilt like this for a couple of years ago, and I was tired of it. I have a room with two beds and it will be a "twinquilts"I thought. But maybe it could be finish this year! It´s is for my summerhouse.



Och ändå har jag alla dessa scrapsen över, men det är lite "vintage stuk" över dom så det blir bra till collage!
and I have all this scraps over, but it will be fine to collage, it is a little vintage style over it!



Så här ser det första täcket ut! Jag vill att det ska se lite "gammalt" ut eftersom huset är från 1840

this is how the first quilt look like, I want it to look a little vintage out, becaus the house is from 1840


Och här ett dubbeltäcke till sovrummet på landet. Eftersom det är handkviltat och det finns möss i det gamla huset så tar jag hem det på vitern
and here a dubbelsize quilt, it´s handquilted and I always take it home during the winter


Här är en liten artquilt med handmålad mitt och mycket broderier
Here is a little artquilt with a handpainted center and much handembroidery



en annan artquit med bara handfärgade tyger och mycket broderier också
another artquilt with only handpainted fabrics and much embroidery






Också handmålade tyger. Detta är en av mina första quiltar med frihandskviltnig på mskin, så svårt det var!
Also handpainted fabrics. This is one of my first quilts with FME = freehandsembroidery or freehands quilted on machine, so hard it was!!!
Minnestäcke till min mammas 70-årsdag, med bilder på familjen
Memoriesquilt for my mothers 70-years day with pictures on the family









Till min bror på hans 50-årsdag, han älskar havet
For my brothers on his 50-years day, he loves the ocean!









Till pappa på 70-årsdagen, han älskar trädgården
For my father on his 70-years day, he loves the garden!








Scraps från alla babytäcken jag sytt!


Scraps from all my babyquilts!








Lektäcke till Erik
Playquilt for Erik















Detta täcke har jag till barnen här hos mig
this quilt have I here to the kids when they visit me










Till mitt första barnbarn
For my first grandson













Babytäcken till tvillingarna!
Babyquilts for the babytwins!

























Min "rosenquilt" som jag har över mig när jag ser på TV varje kväll!
my "rosequilt" I have this every night when I watch TV




































till min svägerska på hennes 50-årsdag, hon älskar BLÅTT, det är nästan 50 olika tyger i den!
for my sister-in -law for her 50-years day, she loves BLUE, and there is almost 50 differnet fabrics in the quilt!






































till mamma på 75-årsdagen!
For mum´s 75-yearsday!




























24 kommentarer:

Louise sa...

Hej Gunnel!
Vilka otroligt fina täcken du har gjort! Du är superduktig!!!
Varma kramar Louise

Ati. Norway. sa...

Gunnel you have a lovely collection, I think your family is lucky to have a quilter daughter/mother/grandmother !

Ulla sa...

Lovely quilts! They have a familiar touch, something Scandinavian we share (I'm from Finland).

Pat sa...

Thank you for sharing these Gunnel, your work is stunning, I love your Rose quilt and the art quilt with the trees.

gerda-thyra sa...

Men himmel och pannkaka... så många fina täcken du har gjort! Man blir ju alldeles stum och mållös... tappar hakan rakt ner i knät... Du är fantastisk!
Jag har fullföljt 3 st, ett stort och två lite mindre... men har minst 3 stycken till lapptäcken liggade som väl aldrig blir klara...

Inga-Britt sa...

Du skriver om TV-täcke. Det måste väl vara helt fräscht och oanvänt.För Du har väl bara 24 timmar per dygn Du också..eller.

Jacquelines blog sa...

Hi Gunnel, that is quit an exhibition, all together :-)

Sue B sa...

These are all wonderful!

Lorenza sa...

Beautiful quilts, thank you for sharing!

ewa-christine sa...

Hej
Så kul att du dokumenterar dina gamla arbete. Jättefina, och visst blir man glad när man samlar ihop och ser vad man gjort.
Så många roliga timmar du haft.
Positiva hälsningar
Ewa-Christine

MargaretR sa...

How lucky your family are! I'm not a quilter, but I love quilts.
My favourites of course are the ones with a lot of stitching.

karen sa...

Well, aren't you a busy girl!! They all look amazing, I especially like the twins quilts. Hope you are well!!

Waltraud sa...

You have so wonderful quilts, love them all,
regards
Waltraud

Helena sa...

Hej Gunnel,

tack! Thank you for showing your beautiful quilts.

I like the log cabin made from green stripes, I am collecting all possible green scraps too in order to make a log cabin.

Hälsningar fran Tyskland
Helena

purplepaint sa...

Gunnel - your quilts are awesome! And so beautiful! You've done so many! I love them all! And I'm totally jealous of your "scraps!" :) Marva

Julie sa...

So many beautiful quilts and so many memories too! I love the ocean quilt. Thank you for sharing :)

L sa...

Hejsan!
Tack!
Jag blev oxå inspirerad så jag har oxå suttit med de små rutorna hela em o kvällen.
Hoppas du känner dig piggare efter en god natts sömn.
Kram
Louise

Lapplisor sa...

Hej Gunnel,
velk inspiration jag fick, med alla dina härliga täcken - du är så
oerhört düktig o kreativ !
" Glad Påsk " önskar
Barbara

Lenna Andrews sa...

Gunnel, I think this is a most wonderful long post and a great idea to show all your beautiful quilts on your blog and write about them . . . you have made so many lovely quilts!! WOW. I love to save my scraps too. Thank you for sharing your quilts here,
Lenna

Pippilotta sa...

Hello Gunnel,

you are a professional Quilter. Wow, I love your work.

I have just started to try to bring fabric to a quilt.

Yours,

Marion

Dianne sa...

Such a wonderful collection of quilts!!! Love the handpainted art quilts.

Shelina sa...

Gunnel, I wanted to thank you for showing us all of your beautiful quilts. There are so many beautiful quilts - and such great ideas. I wanted to make a quilt for my brother in law who is a gardener, and I think I may make one that is similar to the one you made. What a wonderful way to personalize a quilt.

Lil_Birdie sa...

Your quilts are awesome :)

Gunnels blog sa...

Tack alla för fina kommentarer!

thanks for all kind comments

:-) Gunnel