tisdag, april 29, 2008

ATC and miniartquilt

Här är ett ATC till Ewa-Christine (ja ja du får tjuvkika......) Jag har testat min nya stämpel (från Paperbag Studio) med knappar, visst är den läcker, sytt dit ett par riktiga gamla tygknappar, den andra stämpeln har jag fyndat på loppis. Jag tycker att det är så kul att man kan stämpla på tyg också, inte bara papper. Bottentyget är från ett gammalt tyg som jag har i mina gömmor.

Here is a ATC for Ewa-Christine (ok you can take a look ...) Here I have use my new rubberstamp (from Paperbag Studio) with buttons, isn´t it nice?and I have sew two real old buttons on. The other is a rubberstamp I found at the fleamarket! I like that I could use these rubberstamps on fabric too. The bottomfabric is from my vintage fabric stash




"4 ever friends"



Här är en liten miniartquilt; med många olika tekniker. Först har jag målat på vlisofix som jag sedan strukigt ner på sammet, sedan stämplat text över, därefter är det koppar folie, tyckte att detta blev för blankt så lite chiffong fick dämpa. En fotokopia från ett gammalt foto från ärvt släktalbum. Sedan är det frihandskviltat på maskin och som utsmyckning en målad spets, en gammal knapp, berlock och pärlor




This is a little miniartquilt; first I have painted wonder-under, wich I have iron on velvet, then stamped text with a rubberstamp, after that copperfiloíe, I think i´t was too shiny, so I lay over chiffin, a photocopy on ladies from the familyalbum, then I have freehandmotions on machine and some ebellischment; a painted lace, an old button, charm and beads

16 kommentarer:

ewa-christine sa...

Yes..........jag har "tjuvkikat" och jag gillar det jättemycket!
Ser fram emot när jag får det i min hand.
Skall vi byta "inchies" 1 styck också?

Sandra Evertson sa...

Your work is Amazing!
Sandra Evertson

Sue B sa...

These are both wonderful!

Annica sa...

Miniquilten är jättefin Gunnel! Knappstämpeln är underbar!

Ann Christine Dennison sa...

I love the mini art quilt! Great colours and detail :-)

Doreen G sa...

I love the mini art quilt Gunnel and what a great stamp with the buttons.

Solange Bonnet sa...

Wonderful ! I'm very fond of Collage and fabric and miniartquilt. Solange

Viola sa...

Your quilt is sooo stunning, Gunnel! Great work again!

ewa-christine sa...

Nu har jag fått ATC kortet!
Toppenfint, jag är jätteglad.

Alis sa...

I love the ATC. The button stamp is lovely.
But the quiltie! Wow, I just love it so much.
Great work Gunnel.

Lil_Birdie sa...

Beautiful work :)

annicka sa...

ATC kortet till E-C, sätter igång minnen hos mig.Färgkombinationen med det lite urtvättade blå tyget med lite röda stygnen påminner mig om skolans syslöjd när jag var liten. Jag älskade syslöjden så det här ATCkortet är en favorit märker jag.

Lenna Andrews sa...

i love your mini art quilt, gunnel! The colors are fantastic . . . the textures, mmm! I have never tried ironing on wonder under to velvet & then painting -I must! Your family photo makes the whole piece sing.
beautiful! : ) lenna

Micki sa...

I love them both. The button stamp is fun. The little quiltie is really lovely.

Jackie sa...

This is really lovely, especially the button stamp.I am linking to you on my new blog so I can easily find you.

Min tråd sa...

Helt underbar quilt!