onsdag, maj 07, 2008

The Butterflies

Maj månads utmaning i flickr gruppen The Altered Art Group är The Butterflies. Jag hade ganska många olika fjärlar upptäckte jag; bilder, transperys, stämplar. Då jag älskar alla dessa nya grejer men inte alltid vet hur jag ska använda dom så antog jag utmaningen. egentligen jobbar väl de flesta med papper i den gruppen, jag har ännu så länge inte riktigt kommit igång med papper; men jag har massor av stämplar och stämpeldynor, även papper för den delen. I alla fall så blir det oftast ändå tyg när jag gör något, detta med mixed media är härligt, här kan jag blanda alla material som jag vill. Jag har inga krav på mig om det ska vara broderat eller kviltat. Det har jag väl inte annars heller, men jag är alltid lite kluven i vilket "fack" jag ska tllhöra. Så denna bilden får ses som en symbol för friheten att liksom en fjäril flyga mellan olika "blommor"

Tekniken jag har använt är; först har jag målat på vlisofix, sedan strukigt ner det på sammet. därefter stämplat med olika stämlar, påsytt en tygbild och sedan lite färgad chiffong och ostduk. Fjärilar av transparency och så några paljetter och några broderistygn

This is for the challenge this months in the flickr group, The Altered Art Group: "The butterflies"
I have painted wonder-under and then iron it on velvet, after that rubberstamp with ink, first black and then white butterflies, one fabric pictures, and some butterflies in transperency, some seucin and some embroiderystitch. I love to work with my rubberstamps and inks and everthing else in the world of mixed media. I can´t choise what I want to do, paper, or fabric, embroidery or quilting...................But I think I can like the butterflies jump from the "flower to nest flower"

15 kommentarer:

Lorenza sa...

Beautiful Primavera theme!

hens teeth sa...

Beautiful!

ewa-christine sa...

Jättefint Gunnel. Jag såg det framför mig när du beskrev det tidigare, så du har översatt ord till bild!!

Annica sa...

Så härligt att få flyga från blomma till blomma som en fjäril! Själv är jag mer som en arbetsmyra just nu :-)
Din bild är jätteläcker.Bakgrunden är fantastisk med spelet mellan ljus och mörker.
Spännande kombination med sammet och vlisofix.

Ann Christine Dennison sa...

This is a lovely piece, I love your use of materials together and especially love the bottom where you have used chiffon and another material completing this to perfection!

Cecilia sa...

Verkligen vacker bild du har skapat!Det är roligt att höra om lite andra tekniker.

zquilts sa...

WoW! What a great piece! I love what you have been doing !

Ulla sa...

It's just amazing! Where on earth do you get all the lovely pictures from?

Sigrinn sa...

Vackert!

Solange Bonnet sa...

Beautiful creation.

Quiltmoose - Dagmar sa...

Gunnel, that is an awesome piece!! You did a great job. Beautiful :))

eva sa...

Så fin!! Jag har glömt bort min vlisofix, jag måste leta fram den och prova!

Lil_Birdie sa...

Beautiful piece :)

corina sa...

Always a blessing to see your work!

Laurence sa...

Very beautiful.