tisdag, maj 27, 2008

work in progress


Detta är ett början på ett fiber collage / quilt, maskinbroderi ? jag vet inte ännu. I alla fall var jag tvungen att testa lite med mina nyfärgade tyger. Det ska bli mera broderi och kanske några pärlor Jag har tänkt mig att göra en quilt från tygerna och kanske lägga detta ovanpå så det får en ram från dessa tyger
Men först lite semester och bloggbreak, vi har lite ledigt och ska åka till landet och njuta av det fina sommarvädret och leka med barnbarnen! Snart ska jag också ta ett längre uppehåll från bloggandet. Det kan behövas att ladda upp batterierna.
Here is a fabric collage /quilt, machineembroidery? I haven´t deside yet, it´s a work in progress. But I have to try my new stash with rust deyed fabrics. I will add some more embroidery and some beads I think. And maybe a frame of the rost dyed fabrics
But first a little break, I will go to the countryside, with my daughters and grandchildren,we have some day off here. And we have a lovely summerweather here in Sweden now :-)
And soon I will do a longer bloggingbreak, I think I need some rest and spent more time out in the nature, and get new inspiration!

18 kommentarer:

Femmy sa...

it looks beautiful Gunnel!!!
Have a nice time with your children and grandchildren.

Sanja sa...

looks great,Gunnel!! :-)

annicka sa...

kul idé att få följa med i din kreativa process. jag tror den blir fin med pärlor men kanten ska bli spännande att se hur du löser.

paru's_circle sa...

have a great time with your family!! i saw wht you made and sent on Femmys blog!! i think this will look great with rust browns a touch of green and also some gold bugle beads!

zquilts sa...

What a perfect use for your rust dyes fabric. It's going t0 be a great piece!

eva sa...

Grattis Gunnel
http://hobbyochhantverk.blogspot.com/2008/05/lotten-har-bestmt-att.html

Min Tråd sa...

Vad kul det blev med rost-färgning.
Kanonfint broderi!Något att testa.

Ulla sa...

What a coincidence with your work and Ewa-Christine's! They both look very lovely. Have a nice holiday!

Eva sa...

Den är så fin det är härligt med det rostiga!

Jackie sa...

Very atmospheric with he rust and the lace.

teodo sa...

It's MOLTO BELLO (wonderful)!
I like the rust dyeing..........and I like very much the postcard for Femmy and for Annicka.
ciao ciao

Gerda-Thyra sa...

Kul med rostfärgning! Det måste jag pröva...Jag älskar ju av någon anledning rost på det mesta...?!

(Jag hann tyvärr aldrig klart min grej i tid till Röhsskas konstslöjdssalong... så jag får snällt vänta och se om det blir vid något fler tillfälle istället...
men jag önskar både dig och Ewa-Christine lycka till med era bidrag! Jag håller tummarna så de knakar!)

De broderade kuverten är ju bara SÅ underbara... de föll jag pladask för... precis sådant jag gillar!!

Jacq sa...

Your rust dyed fabric looks great. I like the other things that you have added to it.

Alexandra Knittel sa...

Wonderful art work!

Victoria sa...

Beautiful piece Gunnel! I love it's delicacy.
Enjoy your time with your children and grandchildren!
(I think I need a break too. The well is running dry, and it is time to look for some new water!)

Waltraud sa...

A wonderful piece!

Barbara B. sa...

Oh, Gunnel, I like your white and rost work , It's wonderful!

Alexandra Knittel sa...

Wow super