fredag, augusti 29, 2008

3 blue small artquilts





























Jag som många andra människor dras till blått! Ofta när jag ska välja färg så blir det blått, och därmed har jag sytt ganska mycket i blått och har också mycket blåa tyger i mina samlingar.

När jag börjar på ett arbete har jag oftast inte bestämt vad det ska bli, jag börjar på mittdelen så får jag se vad den utvecklas till. Eftersom jag gillar att brodera fritt både på maskin och för hand så blir oftast mittdelen som en "spegel" med ett broderi i. Sedan lägger jag till ramar som jag oftast frihandskviltar på maskin, ibland lägger jag även här till broderistygn!

Dessa tre miniquiltar finns till försäljning i min Etsyshop
Like many other people I like blue! Often when I´ll choose a colour, it will be blue and of course I have many many blue fabrics in my stash.
When I going to start with a work haven´t I decided yet what it will be. I start often with the middle piece and because I like free embroidery both on machine and hand embroidery, it will often be that. After that I build the borders and often I freehandsquilted them on machine, and sometimes I also added some hand embroidery there too.
These 3 miniartquilts is available on my etsy shop







16 kommentarer:

neki desu sa...

i find the second one from the bottom up especially interesting.the quilting and the seed stitch on the tulle pull it all together.
great piece!

neki desu

Heloise sa...

I too think that the middle quilt is really interesting. The colours, fabric and texture are great together.
They are all lovely.

Victoria sa...

Lovely! I really like the combination of machine quilting and hand embroidery!

Papoosue sa...

Oh, these are lovely Gunnel. And I like your new blog header too! xx

Micki sa...

You have created some wonderful arty pieces.

Ati. Norway. sa...

They look very nice Gunnel. They won't stay long in the shop I guess.

Ann Christine Dennison sa...

These are lovely, they must have taken ages to make!

Laurence sa...

I like blue too. Very nice quilt.
Laurence

Femmy sa...

all are soo beautiful!! great colours and texture!

Cat sa...

These are beautiful, I really like the blues and grays - very soothing like the ocean. You do great work!

Smiles, Cat

solange bonnet sa...

Beautiful work. great colours for second miniartquilt.

2ne sa...

Flotte bilder du har laget. Gleder meg til lørdag, da skal jeg på kurs med Tove Stang Karlsen som skal lære oss noe lignende. Ha en fin uke :-)

ewa-christine sa...

Så fina quiltar, som alltid lika kul att se.............

Ulla sa...

Så fina miniquiltar.De blåa tygerna osch stygnen ger en så speciell magisk känsla.
Ha en bra dag
Ulla

Amanda Köhlmark sa...

Så fantastiskt fina!

Ella sa...

Great piece!! Realy great!