torsdag, augusti 14, 2008

postcards

Här kommer några fler postcards jag gjort denna sommar. De är gjorda av fabric-papercollage. Jag har använt mig av gamla brev och andra texter, servetter, mönsterpapaper, torkade blommor tyg, mm som jag sedan har broderat på och satt dit gamla knappar

Here are some more postcards I have done this summer. They are from fabric-paper collage, I have use old letters and other text, tissues, fabric etc and then I have done some embroidery and vintage buttons

















Detta har jag gjort som fotoöverföring på siden från ett tidigare fabric-paper collage jag gjorde i våras

this is a phototransfer on silk from a fabric-paper collage I did last spring





2 kommentarer:

ewa-christine sa...

De är jättefina, vilken "produktion" och så många som blir glada!

Julie H sa...

That silk is so delicate - just perfect with your embroidery.