fredag, september 19, 2008

new fabric collage




För säkert 10 år sedan så hittade jag en så bra grej på loppis att ha sina tvättnypor i, men så gammalt tyg det var på den praktiska ställningen. Jag tog av tyget och använde som mönster och sydde en ny tvättpåse. Denna har sedan hängt med i vått och tort, mycket praktisk. Trodde att jag slängt det gamla tyget, men måste ha tvättat och lagt undan det, för plötsligt när jag letade efter något helt annat så hittade jag det! Och nu tyckte jag inte alls att det var tråkigt tvärtom !!! Det hade ju naturlig patina! "Du behöver ju inte varken tefärga, rosta eller komposta detta tyget" sa min man, van som han är att jag håller på med allehanda konstigheter för att få mina textilier att se gamla och vintage ut!
Så jag har använt tyget och diverse andra gamla grejer till att sy ett litet fabric collage / miniartquilt, jag tycker att det gamla trycket på flickan är så härligt!
Denna lilla quilt finns nu till salu in min etsyshop
Trevlig helg!
For about ten years ago I found a very practically thing on the fleamarket to have the clothespegs in. But I think the cloth was so old and boring, so I tooke the bag and use it for a pattern, and I sew a new little bag. I thought I have throught it away, but some day here when I was looking after another thing I found it. I must have wash it and then forgot it! And now I don´t think it was a boring piece anymore! ! I really like the old print on the sweet girl! And as my husband say to me " Here you don´t need to dye with tea, rustdying or the compost" He knows all about my strange things to get the fabric to look old and vintage out!
This little quilt is for sale in my etsy shop
Have a nice wekeend!

















8 kommentarer:

Sue B sa...

I love that bag!

Arctida sa...

Adorable little quilt! and I absolutely adore your ACEO's and collages! De är sååå fina :)

Victoria sa...

Fun!

ewa-christine sa...

Trevlig tvättpåse....och fin quilt. Det är kul att se vad du har på din "etsyshop"

Femmy sa...

this is fantastic!! what a beautiful bag!!!

Cassie sa...

Oh this is just great, so full of whimsy yet beautifully detailed. Wonderful job! I love it when I find things that I had forgotten about.

Cathy sa...

Hello, happy to have discovered you and your blog today!:) your textile work is gorgeous. I love vintage haberdashery and always enjoy seeing what other people have. Best wishes Cathy (november moon)

jacquie sa...

i would hang this bag as art in my house...it's so cute! love the little quilt too.