tisdag, oktober 07, 2008

fabric collage and handmade cards

Detta tygcollaget gjore jag innan sommaren när jag hade rostfärgat tyger, se här, sedan blev det liggande och förra veckan så fick det en liten kant!




This fabric collage did I before summer, from my rustdyed fabrics, remember? You can see here



and last week I finished the little quilt

















Och här är några handgjorda kort som jag också gjorde förra veckan, Jag gillar att använda gamla kuvert och brev och så få ut något nytt av det, här på bloggen finns mera av mina broderade kuvert, och här på flickr

I like to altered envelopes and old letters and to make new greetingcard form it. This did I last week, I have more altered envelopes here on the blog and on my flickr


10 kommentarer:

Kayla coo sa...

Lovely work.x

Jackie sa...

Of course I rememebr.Its lovely. Imust say how much I love your blog header by the way.

blomman sa...

Tack för kommentar och beröm.
Din "rostapplikation" är verkligen fin. Jag har läst mkt om rostfärgning men aldrig prövat själv.Dags att testa tror jag...
I går var jag inne på Fiber Arts-första gången på mkt länge. Tittade på min sida och fann en kommentar från dig där daterad Januari!!!!Har inte sett den förrän nu. Tack för den också

Cecilia sa...

Så vackert, Gunnel!

teodo sa...

your cards are always fantastic.
ciao ciao

solange bonnet sa...

Beautiful series and great work your fabric collage. "Bravo!!!"

Viola sa...

Great pieces, Gunnel! So beautiful!

"HANNES" sa...

Hvor er det bare flot.
Man får helt lyst til at prøve.
Hilsen Hanne

Annica sa...

Jättefina kort! Är de på väg till USA?

prettywithribbons sa...

I love these, especially the first one. Very creative...