söndag, oktober 19, 2008

the last week






Detta är mitt senaste kort i serien med mixed media kort, det är för ett byte med Mafanwy som jag lärt känna genom Etsy. Idag är jag med på hennes blogg. "Sassa´s Etsy treasury" och förra veckan så skrev Christina, en annan Etsy bekant om mig på sin blogg. Så många generösa bloggare det finns!





This is my latest mixed media collage / mailart, and it´s for a trade that Mafanwy and I have. Today I am on her blog: Sassa´s Etsy treasury





and last week Christina wrote about me on her blog, she is also a Etsy friend to me. Thank you both!!





Det har hänt mycket kul senaste veckan. Jag har gjort tre försäljningar i min Etsy shop, det är bara småsaker, men så roligt det är när någon tycker om och vill ha mina saker, det var ett par av mina trogna bloggläsare som var mina kunder. Tack snälla ni !! Som jag läste på Mornas blogg, så är det en slags systerskap som råder som jag gillar. Dessa kvinnor som köper gillar handgjorda saker, är kreativa själv och köper från andra kvinnor, det känns bra !





En annan rolig grej är en kvinna som kontaktat mig och som jag nu håller på att sy en liten quiltie till.





The last week much fun was happen. I have done three sales on my Etsy shop, this is only small things, but it´s so fun when someone like my things so much so they will buy them! It was some of my blogfriends who buy, Thank you so very much :-) And I read the other day at Morna´s blog about sisterhood at Etsy and I agree. It´s other creative women who loves handmade things and they buy from other women!





Another fun thing is that a Swedish lady had asked me to do a little quiltie for her !










Och förra veckan så fick jag på min födelsedag en extra rolig present, Folkuniversitetets Art College här i Göteborg har köpt in min och Barbro Herloffs quilt "Klorofyll", det är en större Art Quilt med mycket broderier på som vi sydde till en gemensam utställning för ca 4 år sedan. Efter det har den legat hopprullad men får nu se dagens ljus igen! För oss känns det extra roligt att det är Folkuniversitetet som köpte den. Ett tag efter vår utställning så startade jag och Barbro Herloff en broderigrupp just på Folkuniversitetet. Det är en härlig grupp med mycket kreativa kvinnor i åldrar som spänner över 50 år, från vår yngsta tjej på 30+ till den äldsta tjejen på 80+! Och vi har träffats varje vecka i över tre år nu!





Naturligtvis ska ni få se bilder på quilten, men jag upptäckte att de bilderna jag hade var inte alls bra, tagna med en kamera innan jag hade någon digitalkamera. Så jag ska ta nya ooch bättre bilder och visa här en annan dag.





Måste bara berätta också att det var vår gemensamna vän Ewa-Christine som helt självsvåldigt och utan egna baktankar förmedlat detta inköp!





Ewa-Christine, din lunch kommer :-) TACK !!!! Posted by Picasa





And so last week at my birhtsday I´ve got a extra present. Folkuniverstitet ART COLLAGE here in Gothenburg has buy a bigger Art Quilt from me with a lot of embroidery. The quilt have I done together with my friend Barbro Herloff, we made this quilt for an exhibition we have together for about 4 years ago. And we are so happy that it was Folkuniverstitetet Art College who buy it, because me and Barbro Herloff was started a group for creative(free) embroidery there for over three years ago. We are a creative group women from the youngest girl 30+ to the oldest girl 80+ !!





And I must say Thank you to our friend Ewa-Christine who is the one who have made this buy poosible! It was Ewa-Christine who talk to the haedmaster on the school and fix everything!





Thank you my friend, we will invite you on lunch !!





And of course you will see photo on the quilt !? It´s coming! I have to take new pictures, the old I have was before my digitalcamera, and they was not good I think. So I will take better photos and share wiht you here soon

15 kommentarer:

'fancypicnic' sa...

Fantastic stuff, Gunnel - so many congratulations!

Excellent too about your etsy sales xx

Love the new work, too!

Gunnels blog sa...

Hi Charlotte, you are so fast! And of course Thank you !!

kraplap sa...

I love how you incorporate the buttons ! Great stuff !!
Ha det bra, P8

Ravenhill sa...

Your series is wonderful! I eagerly await seeing each new peice you make!
~Emily

ingermaaike sa...

I love your work, no surprise there the sell!

ewa-christine sa...

Det är bara att säga grattis, grattis, grattis och jag vet att fler spännande händelser ligger framför dig!!

Myfanwy sa...

Oh, Gunnel, it's lovely, I can't wait! Yours is off tomorrow.

What a lovely exciting week you've had.

2ne sa...

You make many great cards - I just love them - you make it all to your oun. Have a lovely week.

Gerda-Thyra sa...

Oj, så mycket roligt som har hänt dig under senaste veckan!
Jag säger GRATTIS till både diverse försäljningar och till födelsedagen, så här i efterskott!!

Micki sa...

Congratulations on the sales. Fantastic work.

Ati. Norway. sa...

Grattis with the sales Gunnel. And thank you for the interesting 'links' :)

Shabby Chic Girl sa...

Tack! Fick ditt meddelande i rättan tid..har just nu FLYTT ner på nedervångingen (resten av familjen är där uppe). Jag är beslagtagen varje sekund av två små napp-och-blöj-tjejer... har knappt fått lukta på mina pysselgrejer på flera dagar... Känner mig näst intill gråtfärdig. Du och Ewa-christine skriver så gulliga inlägg, de värmer verkligen!

...men det ska bli så spännande att köra igång med ATC-tillverkning! Jag har redan handlat från Eva, som du tipsade om (skrev till henne att du hade skickat dit mig :-)) ...acrylic medium ocn några söta kollage-bilder... det blir mer beställningar när det finner mer pengar i plånboken...

Kram, Sarah

annicka sa...

Hej, jättegrattis- vilket flyt det är i ditt liv just nu! Jag blev så glad när jag läste om att folkuniversitet köpt in en av dina quiltar- mera sånt!!!!

Kayla coo sa...

That is lovely news Gunnel, congratulations.xx

Annica sa...

Stort grattis till försäljningen och en försenad grattiskram på födelsedagen!