onsdag, november 19, 2008

fabric collage


Här är ett nytt litet "tvättcollage" som kanske kan pigga upp i tvättstugan ?! Tänk vilket jobb man hade förr i världen med att tvätta för hand, mangla och dessförinnan hade man virkat eller knypplat sina spetsar till lakanen !

Collaget är 22,5 cm x 22,5 cm och finns till salu i min Etsyshop, kanske som en julklapp eller till dig själv?

This is a new small fabric collage, maybe to give more fun when you are doing your laundry. Nowadays we have it much more easier than those days, but the old sheets are so beautiful with their lace, don´t you think!?

The size is 22,5cm x22,5 cm or 9"x9"

and it´is for sale in my Etsy shop, maybe for a christmasgift or for your self?Posted by Picasa
Här är en bra artikel på etsys blogg skriven av Syko / Kajsa från Finland. Hon lyfter fram de skandinaviska butikerna på Etsy, och där finns bilder på olika försäljare från våra grannländer. Där är även några bilder, där jag har med ett litet ATC, läs här !
Kanske har vi en särkild stil i Skandinavien ? Det nordiska ljuset kanske ?
Here is a good article from Syko/Kajsa på Etsys blog about sellers from scandinavia. There is a several sellers from our countrys and some photos, and I have a little ATC there :-)
Maybe we have our own style in Scandinavia? The nordic light, perhaps ?!

9 kommentarer:

Heli sa...

Oh! Mycket vackert collage!
It got my heart :)

ira sa...

Your work is so beautiful gunnel!

ewa-christine sa...

Jättefint, och härligt fritt (trots korsstygnen, men dom är befriade såg jag).....

Victoria sa...

Really like this, very fun!

Anni's Art sa...

Wonderful miniquilt you have made,yes it must have been a hard life in the old days. Wonderful blog you have.

afiori sa...

Jättesött!!
Nu tänker jag tagga dig. Tagga? Be dig - om du har tid - skriva 8 saker om dig själv och skicka vidare uppgiften till 8 andra.

You have been tagged! (please do not worry if you don’t have time etc… Thanks!)

♥ visit me at www.afiori.com

afiori sa...

P.S. Nu har jag svarat dig på min blogg men tänkte det var vettigare att svara här:

Hej Gnunel :)
De spelade den låten på BB MEDAN jag föddes och så fick jag heta det. Apostroferna ska gå åt det snygga hållet eller så får man låtsas att man är fransk. Eller något. Balans.

My Ladies Fine Designs sa...

Love this art quilt, very well done.

una quilter sa...

Så vakre dine arbeider er! Et hyggelig nytt bekjentskap:)) Hilsen fra Una i Norge