fredag, november 14, 2008

Matilda once again!









Jag har gjort ett nytt tygcollge/ miniquilt, med Matilda igen! (jag har använt samma flicka förut i min collage, se här) Hon är från ett gammalt familje album och kortet är taget i början av 1900-talet. Ärligt talat vet jag inte vad hon heter,det är fotografen som heter Matilda, men jag kallar henne så. Bottentyget är av sammet / fin spårig manchester, det är en hel del gamla knappar, gammal spets och band




Och collaget är 29,5cm x 29,5 cm




finns i min butik till försäljning




Matilda once again ;-) I have use this girl before, she is from an old familyalbum, and she is a Swedish beautiful girl from the beginning of 1900, I have used her before in my fabric collage , look here


The bootomfabric is velvet, there is a lot of vintage buttons, vintage lace, ribbons


and the size is 29,5cm x 29,5 cm or 11,5" x 11,5"




The collage is for sale in my shop










16 kommentarer:

ChichiBoulie sa...

this collage is lovely

Ati. Norway. sa...

Gunnel this is indeed beautiful as the quiltie says! This one will not stay long in your shop. It is sóó lovely!

2ne sa...

Dette var helt lekkert. Bildet gjør seg bra :-) Ha en god helg

X by Leina Neima sa...

really lovely...

teodo sa...

Your quilt is wonderful like Matilda.
Ciao and enjoy your weekend.
ciao ciao

ewa-christine sa...

Hej Gunnel, den är otroligt fin och följer "din portfolio" det är jätteroligt att titta på den i närbild, den kommer att bara försvinna.............

Kate sa...

Hej Gunnel

Det er utrolig smukt.

solange bonnet sa...

Wonderful!!

Vicki W sa...

Matilda is beautiful!

Viola sa...

Fabulous, Gunnel!! :o)

Waltraud sa...

Beatiful, I like it.
Waltraud

Connie W sa...

Beautiful!

Sarah sa...

LJUVLIG! ...bli inte sur om jag försöker härmas nån dag... ;-) älskar allt du gör!

Cecilia sa...

Vackra collage! Jag har äntilgen gjort en treasury av mina favoriter och du e med! Här är den:
http://www.etsy.com/treasury_list.php?room_id=22028

'fancypicnic' sa...

So much beauty in your fabric collage quilts, Gunnel. gorgeous.

Anonym sa...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!