måndag, november 03, 2008

show and award

Så har jag en bild från min "show" i Ohio, som jag lovat att visa. Jag har hämtat denna från Kathy´s hemsida "The ARTIST WITHIN" det kanske är lite svårt att se hur varje quilt ser ut, men det är i alla fall en översikt av vad jag skickat! (Grejerna på bordet framför bordet är inte mina)


Jag har fått flera kommentarer här (och på mejl) om den röda väggen, de allra flesta mycket postiva! Men några har undrat om färgen; och ja jag blev lite förvånad också först! Här i Sverige är vi ju så VITA och minimalistiska på våra utställningar! Så det här känns väl lite främmande kanhända! Men jag tycker att det är kul att Kathy har gjort enutsällning för mig, och nu hoppas jag att flera kommer och tittar på mina quiltar! Det är kul att visa i USA hur vi syr i Sverige!





Here is a picture from the "show" in Ohio there I have my art. I have take this picture from Kathy´s website "The ARTIST WITHIN", (the things on the table is not mine.)



I have got several comments here (and some email) about the red colour on the wall ! And I must say I also got surprice at the first, here in Sweden we always have white walls on galleries! And of course it, most be much more difficult to display art on a red wall, than white. But I think that Kathy have done a good job, and I am very glad to have my quilts in Ohio, and I hope many people will came and look!





















Jag har fått ännu ett pris, denna gång från Jackie, tack så mycket :-)














Reglerna denna gång är att välja 4 som redan följer min blogg, och en ny! Så ska man ge en kommentar till de man valt ut, så de vet om det, och be de länka till mig, precis som jag länkade till Jackie som gav den till mig !!


















I have got another award, this time from Jackie, thank you so very much :-)


















And so to the rules:








I have to award it to 4 people who are already followers of my blog and one person who is new !
















Here is the four I have choose:








































and the new blog I have discovery:








Elizabeth on Elizabeth Create!
















So if the above bloggers would like to accept the award don't forget to leave a comment on your chosen blogs and link back to the one who gave you the award (that would be me) and pass it on.





























Good luck!

14 kommentarer:

Heli sa...

Congrats on your show. Looks great :)

afiori sa...

Det ser ju jättefint ut där i Ohio... Snyggt med röd bakgrund, faktiskt!

www.afiori.com

ingermaaike sa...

Cool! A real life show :0D

NANCY LEFKO sa...

the show looks wonderful....good for you !!!

ewa-christine sa...

Återigen det är bara att gratulera till alla dina framgångar. Jag glädjer mig verkligen av hela mitt hjärta. Det är så kul att följa.

Och tack snälla för den nya awarden. Jag blir lika glad varje gång, men snart tröttnar nog folk för jag har inte riktigt lärt mig vad och hur jag skall göra......det är så mycket som drar!
Återigen tack Gunnel.....

Kayla coo sa...

Hello Gunnels,
What a wonderful textile display.x

Cecilia sa...

Å, det er fint ut! Så proffsigt! :-)

solange bonnet sa...

Many thanks for the award Gunnel, I'm honored you chose me.

jackie sa...

Thanks for your comment. I realized you knew each other, as I saw your name on her blog. Congratulations on the exhibition.

Myfanwy sa...

Congratulations, Gunnel. Fantastic show, well deserved.

Helen Suzanne sa...

well done on the display at the show. It is difficult to work with strong coloured background sometimes but this looks very good... did you chose it red?

Emmy sa...

congrats on the exhibition
it looks very good

Gerda-Thyra sa...

Grattis till den fina utställningen!
Jag tycker att den röda bakgrunden var fin... lite annorlunda än man är van vid, men jättefint... vi kanske ska "tänka om" i utställningssammanhang! Varmt och fint, men ändå lugnt...

annicka sa...

Hej Gunnel!

Så roligt att du får visa upp dina små och stora quilties på den härligt röda väggen! vilken fin vän hon verkar vara Kathy! Jättekul att visa vad Sverige kan! Stort grattis till dina fina kontakter coh framgångar.