lördag, december 06, 2008

Textile jewellery

På senaste tiden har jag varit så intresserad av textila smycken, jag har inte gjort några ännu själv, men jag tittar och beundrar............... och jag laddar mentalt, så smånongon så !! Jag har ju sytt så mycket olika genom åren och känner mig ibland trött på mina borderier och quiltar, jag har ju gjort lite smycken i silver, och det kommer jag att fortsätta med, men kanske också att jag gör något i textil, jag får se...... I alla fall titta här och njut! Och kanske passa på att köp något i julklapp, de finns till salu på Etsy allihop!

I have looked so much at textile jewellery lately, there is so much beautiful at Etsy! I want to do this too !!! Sometimes I am tired on my embrodiery and quilts. You know I have done some jewellery in silver, and I will do more. But maybe I will test to do this in textile too ?!

But here is some beautiful things you can bye at christmasgift, they are all for sale at Etsy

Enjoy !!!







Titta här vilken underbar brosh, maskinbroderad på filt! Finns att köpa hos
KaylaCoo
Look here at this wonderful machineembroidery brooch, you can bye it here at
KaylaCoo











Detta ljuvliga smycke finns att köpa hos Fancypicnic





This beautiful pendant can you buy at Fancypicnic









Denna underbara virkade skapelse kommer från Mojo Glo
and this beauty is crochet, for sale at Mojo Glo













Här är de mest fantastiska broscher i filt och broderi


hos Oubliette Oubliette





Look here at these beautiful brooches, and you find theme at

Oubliette Oubliette






Och titta på detta underbara maskinbroderade smycke från


Cathycullis





And look here; this beautiful pendant is machineembroidered, you can find it here


at Cathycullis






Och så till sist kan du motstå detta läckra smycke ?? från


Sandfibers


And at last, can you resist this beauty from Sandfibers
Något nytt från mig själv att visa upp finns inte för närvarande, tror att jag ska ta julllov snart, min musa har för tillfället svikit mig, så jag ska kanske ta hand om mitt hem och mina nära och kära istället ;-)

Men i min Etsy shop finns fullt av små saker som kan passa till julklappar om du skulle bli sugen !

Och här är ett par länkar till bloggar där jag förekommer, eller kanske inte jag, utan snarare mina arbeten!

http://boomersandbeyond.blogspot.com/2008/11/not-just-quilt.html

http://sandfibers.blogspot.com/2008/12/wednesdays-treasuries.html



I don´t have any thing new from me to share with you. I think I have lose my muse at the moment, so I will take care of my house and family and I want christmas ferie soon :-) But in my shop there is things you maybe want to buy forh christmas ? :-)


And here is two links to blogs there I am feutered

http://boomersandbeyond.blogspot.com/2008/11/not-just-quilt.html

http://sandfibers.blogspot.com/2008/12/wednesdays-treasuries.html



edit<<<. I forgotten, I have done textile jewellery, I contribute in this swap with Ruth Rae for two years ago :-)

http://ruthrae.blogspot.com/2007/02/fabric-charm-swap.html

and here is my charms:



http://gunnelsvensson.blogspot.com/2006/12/finished.html

14 kommentarer:

Jane sa...

Do try some textile jewelry, it's fun.
Lovely blog you have.

sarajessica sa...

I love the Obliette Obliette brooches. I think they might inspire me to do something myself...hm...maybe after christmas. :D

Carol Dean sa...

Gunnel, thank you so much for featuring "Summer Flame" here :D All these fiber beauties make me want to spend more time in the sewing room and a little less with the beads. :D

(You can force the Muse. She'll be back when she's ready...so just find ways to enjoy yourself in the meantime!)

Kayla coo sa...

Hi Gunnels,
Thank you so much for featuring my tree brooch, so kind.
I have never been featured before so you have made my day!
Your charms would make a very pretty necklace.
Have a great weekend.
Michala x

teodo sa...

Wonderful jewellery..........thanks Gunnel.
ciao ciao

Miss Frugality sa...

These are some of my favourites too :-)
Thanks for sharing the link to Sandfibres - never seen that shop before and glad to have found it here!

Waltraud sa...

Wonderful jewellery,regards
Waltraud

Pat sa...

Great links, I look forward to seeing your jewellry.

'fancypicnic' sa...

Oh, Gunnel - thank you so much...you have chosen so many beautiful items, it's lovely to be included here!
Sandfibres - new to me; thanks, a great find!
Michala's right - your charms would make a lovely necklace!!
x Charlotte

My Ladies Fine Designs sa...

Yes, the fiber jewelry is fun. I'm taking an embellished felted beads class this weekend. I'm excited to explore something new. Your jewelry is amazing. Look forward to seeing more.

annicka sa...

Hej, så mycket underbart godis det fanns i den blogg när jag tittade in idag!
det är klart att dina smycken inte finns kvar!- de är ju så underbara. En ny nisch??

Kram

cat sa...

these are all so incredibly beautiful - so inspiring. i'm so flattered to have been included with such superior talent. thank-you! :)

John sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
disa sa...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社,徵信,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務