måndag, januari 19, 2009

altered books, work in progress

Häromdagen så hittade jag en sådant kul häfte på loppis; en lärobok om hur man gör sina egna mönster. Det är en påbörjad kurs men också massa tomma sidor. Så nu har jag gjort den till en journal för mina egna ideer och tankar. Jag använde stämplar med sybehör på som är väldigt läckra och så ritade jag ut lite små mönsterdelar som jag gjorde som decoupage på.
För länge sedan så jag gick jag också sådana här kurser och jag sydde de flesta av mina kläder själv, många från egenhändigt ritade mönster. Nu syr jag inte längre kläder, men jag älskar fortfarande symönster och andra saker såsom sybehör mm

The other day I found this book on a fleamarket; a book from a dressmaking school in Singapoe!
When I was young, I mean younger, so did I my own sewingpatterns, but nowadays I don´t sew cloth anymore, but I still really like allthings about sewing, old patterns and so

Now I have started to altered this book and will have it for my scraps and ideas

7 kommentarer:

ewa-christine sa...

Det skall bli spännande att se när du är klar med boken och hur du kommer att använda den.
Lycka till.

emma lamb sa...

it's a beautiful book gunnel, it will be perfect for your ideas. i can't wait to see some of the pages :)

emma
x

afiori sa...

Vilka fina stämplar!! Får jag fråga var de kommer ifrån / vilket märke?!?

emma lamb sa...

hi gunnel, thank you for your support with my new shop, it is very much appreciated. i'm really pleased you like my cards too :)

emma
x

Margaret sa...

What a cool find!, I can't wait to see what you do with it. I've linked you in my fav's, love your work!

Femmy sa...

beautiful for a background Gunnel, great find!!

Sophie Appleby sa...

Thank you so much for your lovely comments. What a fabulous blog you have full of beautiful art and images. I love this old sewing book.
Sophie x