fredag, januari 16, 2009

Carl and Charlotta


Carl and Charlotta
Originally uploaded by gunnel´s
Detta är ett tygcollage / broderi på min pappas farfar och farmor. Jag har fört över ett gammmalt foto på siden och sedan gjort frihandsbroderi med symaskinen på, och under siden tyget ligger att gammalt handskrivet brev. Det är en enkel montering på vadmal, ett underbart material som ger en fin tyngd åt arbetet !

This is a fabric collage there I have done a phototransfer on silkfabric of my grandgrandparents, and then I have done freehandsembroidery with the sewing machine. Under the silkfabric is an old handwritten letter.

11 kommentarer:

Lillemor sa...

Åh vad fint! Tänk att kunna föra över foton till tyg - det har jag inte lärt mig än.

My Ladies Fine Designs sa...

This is beautiful.
Amazing work.

Heloise sa...

This is very beautiful.

Margaret sa...

wow, you are so talented. I've very much enjoyed reading your blog, love, love love Nov 12! I really should learn to embroider, such a nice combination. Margaretx

Ravenhill sa...

Wonderful work Gunnel! The photo is enchanting!
~Emily

Pia sa...

jättefint. Det är väldigt roligt att föra över foton till tyg och förhöja med lite stygn. Ha en skön kväll!

Pia sa...

Tack Gunnel för din kommentar. Ja, vi skissade och använde tunna tyger och sytråd, lite spets och annat smått och gott. Ett tips är att inte överarbeta, alla detaljer kan man hoppa över och bara skissa med nål och tråd. Linjer och kläder gör en hel del.
Ha en fin kväll!

blomman sa...

Tycker också om gamla foton. Stämningsfylld bild,den är jättelyckad! Sen undrar jag var du tagit din bild. Bakgrunden är underbar.

Alexandra Knittel sa...

Hi Gunnel, your fabric collage is wonderful! Have a nice day.

~*~Patty Szymkowicz sa...

So much beautiful artwork here on your blog! Your fabric pieces AND your altered book art are fantastic!

Lensbabie sa...

Helt fantastiskt vackert! :)
Jag är hänförd. :D