tisdag, januari 27, 2009

dyed fabrics and more journalpages



Denna trista och grå tid på året har jag roat mig med att färga tyg, främst ostväv och chiffong som jag använder i mina tygcollage.Egentligen brukar jag färga utomhus på våren och sommaren, men jag behövde mera tyg nu och det går bra inne också.
This time at the year is grey and very boring I think, so I have dyed some fabrics; scrim, chiffon and cheeseclloth. I use to dye outside at the spring and summer, but I need more fabrics now to my fabric collage




Och så har jag fortsatt att göra collage in min "artjournal"
and I have done more pages for my artjournal







6 kommentarer:

meplusmolly sa...

your journal is looking lovely, I find peoples journals and sketchbooks so interesting. The dye colours are fresh, clean and bright ;0

ewa-christine sa...

Håller med och färgerna är ljuvliga, helt rätt att grått passar båda färgerna.....!!

Kayla coo sa...

Just seeing those lovely coloured threads makes me want to stitch.
Wonderful journal pages.x

Margaret sa...

Your journal is just gorgeous the way it's developing, love the texture and soft colours, such an inspirtion. What is the stamp you've used in the last photo?

afiori sa...

Snyggt! Tygerna på andra bilden skulle jag vilja sätta i håret precis som de är. Och gå omkring så i Härnösand, på ICA och så. Jag gör sånt.

Lenna Andrews sa...

I LOVE the colors of your hand-dyed chiffon and cheesecloth. You have been beautifully busy, Gunnel!!
: )) lenna