torsdag, januari 08, 2009

New swap - Fabric Technique 12 x12


Jag har inte avlagt några löften inför det nya året, de spricker bara ändå............ ;-)
och inte en massa åtagande som bara blir en belastning. Flera gånger har jag antagit utmaningar, teman nya varje vecka eller månad, först är det så kul och inspirerande och sedan tröttnar jag och så blir det istället ett krav. Så detta året har jag inget sådant alls.

Men det klart att jag har lite funderingar på vad jag ska göra, vissa saker inbokade, saker jag vill utforska, en eller annan kurs jag vill gå osv. Jag vill ständigt lära nytt, jag är nog sådan till min natur.

En sak jag precis bestämt är att delta i en swap som Lenna Andrews håller i; "Fabric technique 12 x 12 - explore & recycle. Jag har gått på onlinekurs förut för Lenna och den var väldigt bra. Denna swap är att göra mixed media miniquilts 12" x 12", man ska testa ett par nya saker man inte är så bekant med förut och helst använda sig av sådant men redan har hemma. Detta passar mig bra, jag vill lära nytt, men jag vill inte alltid skaffa ny saker, jag har redan så mycket här hemma som jag kan använda.

Man får också med en hel lista med länkar till olika tekniker som Lenna beskriver, så man kan faktiskt se det som en minikurs också!

For this year I have join a swap for Lenna Andrews; Fabric technique 12 x12 - explore & recycle. We´ll swap a miniquilt at 12 " x 12" in mixed media /artquilt. And we´ll use some for us new technique, and use things we already have at home. I think this will be great! I have take one onlineclass before with Lenna and it was very good. This swap is like a miniclass I think, and it will fit me good, I will learn new things and I will use of all my stuff I already have in my studio! And Lenna will give you a long list with links to several fabric techniques!




Posted by Picasa

7 kommentarer:

annicka sa...

Hej Gunnel- det var precis vad jag behöver för att komma igång igen med mixed media. Tack för inspirationen-jag har också anmält mgi till Lennas swap.

Carol Dean sa...

Thanks for blogging about this swap, Gunnel! I've signed up in the hopes that it will "force" me to get back to my fiber roots this year. :D

Hanneles paradis sa...

Jag har avlagt min löften tyst...

ewa-christine sa...

Yes Gunnel...........nu är jag i "etern" också.

Lori sa...

Gunnel, thanks so much for stopping over to visit with me...i took a peek at your etsy shop and your quilts are just amazing...you do such beautiful work!!!

Sarah sa...

Oj, vad spännande med en sån här swap! Håller på o "micklar" med mixed media... känner mig så osäker... kanske är precis vad jag behöver ska klicka på länken på en gång! Kram! http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article4132595.ab

Lenna Andrews sa...

Gunnel, thanks for the very sweet post on my 12x12" exchange! I am so happy that you, annicka and ewa-christine have joined - fabulous!!

: ) hugs from Lenna