torsdag, januari 01, 2009

A new year - 2009!

Så har vi ett nytt år! Solen skiner idag och det känns hoppfullt! Jag har firat en fin jul med familj och släkt, mycket ätande såklart och jag har latat mig!

Jag har några nya saker jag vill dela med mig. När jag köpte julklappar före jul så hittade jag en hel hög med gamla svenska veckotidningar från 1943 -1958 i en secondhand affär! Är de inte ljuvliga. Så igår på årets sista dag, så fick jag lust att göra mig en ask och en bok!

So we have a new year! The sun is shining today and I feel hopeful! I have celebrate the Christmas with family and relatives, and of course I have been eating to much!

When I was doing my Christmasshopping I found these beautiful old Swedish magazines, from 1939 - 1958, aren´t they lovely?! So yesterday on the last day at 2008 I done collage on a box and a book for my self!














Och i denna bok så ska jag skriva ner mina projekt och ideer för 2009! Ha nu ett riktigt gott år mina kära bloggläsare !!
In this book I´ll write my creative journal and ideas for 2009. Now I wish you all a Happy New Year 2009!




35 kommentarer:

Kreativlink sa...

Happy New Year! I hope it will be a wonderful one for you :)

Heli sa...

That looks super great! All old magazines are fabulous and if you find an guide how to be a good housewife there is no limit for laughs, so sweet and funny they are :)

Gott nytt Ar Gunnel!

andee sa...

Happy New Year! :)

ingermaaike sa...

Great looking book! And a very happy new year to you too!

Anonym sa...

Gott nytt kreativt år önskas Dig från Vansbro, Inga-Britt.

ewa-christine sa...

Gott Nytt År Gunnel, och det skall bli spännande att se vad du kommer att ha i "asken"!!

Viola sa...

Your book looks so great, Gunnel!
Happy New Year to you! All the best for 2009! :o)

Lorenza sa...

Happy New Year, I wish that your bokk will be full of wonderful projects!

Victoria sa...

Love your retro creations, Gunnel!
Happy New Year!!

afiori sa...

Snyggt! Alltid kul att titta på så annorlunda estetik (mot nutidens tidningar m.m.)

Du skulle kunna scanna in de bästa bilderna och använda flera gånger och i olika storlekar.

GOTT NYTT ÅR!!!!

Maria-Thérèse

Star of the East sa...

Cool magazines! Happy New Year!

Patricia sa...

What a fabulous way to take the old into the new! Happy New Year and may the time be full of creativity and joy.

Emmy sa...

happy new year Gunnel

Murgelchen94 sa...

Ein frohes, neues und gesundes Jahr 2009.
Happy New Year

LG,
Helga

Angelika Westermann sa...

A happy new year to you, too, Gunnel! I wish you always the fitting fabric for your ideas and the time to realize them! Have fun creating and letting us participated by means of your blog.

Angelika

Carol Dean sa...

What a wonderful journal to keep your treasured ideas in :) Happy and Healthy New Year, Gunnel!

My Ladies Fine Designs sa...

What a treasure, the box is lovely.
Happy New Year to you and yours.
I look forward to seeing all you create in 2009!!!
Kel

kathy sa...

beautiful in any language...happy new year.

solange bonnet sa...

happy new year Gunnel. Your box and book are beautiful. Very good idea.

Heloise sa...

Great find and lovely creations.
Happy New Year.

makeyourpresentsfelt sa...

Happy and Prosperous 2009 Gunnel! I love your papier mache box!

Purple Missus sa...

Happy New Year to you too Gunnel. I love what you have done with these old magazines - great idea. :)

Kayla coo sa...

I love the vintage magazines.
Great pictures.x

Ulla sa...

Gott Nytt Kreativt År

önskar Ulla

Alexandra Knittel sa...

Happy New Year Gunnel!

Pia sa...

God fortsättning!
Tidningarna är hur charmiga som helst! Kul idé!

Anni sa...

Wonderful with old magazines, no I embroidered the flowers on the paper before I made the box. Happy new year.

Anni sa...

Er her indenom igen da jeg kunne se du havde skrevet i min danske blog også, lige et lille tips, akryl malingen på min æske er ikke malet med pensel, dupper altid malingen på med en svamp, kan godt lide den struktur det giver.

Waltraud sa...

Wonderful pictures,
a happy and creative year for you,
Waltraud

blomman sa...

Gott Nytt År Gunnel. Gillar din bok och box, och visst är det bra att skriva ner ideerna. Oftast har i alla fall jag flest ideer när jag inte har tid till att genomföra dem och sen glömmer man bort vissa av dem. lycka till på det nya året.

blomman sa...

Boken är enkel och tydlig. Kanske lite väl grundläggande i min smak, men visst finns det en del nytt man lär sig, som alltid. Skall beskriva boken mera på bloggen sen. Jag broderar alltid innan jag målar.

NanaG sa...

Like you I treasure the old magazines. Even if are in a language I can not read. Pictures are the best to learn from.

Gunnels blog sa...

Thank you NanaG! Yes, pictures is great to learn from :-) blogger don´t let me in on your blog

Jackie sa...

I'm sure the journal will be full of lovely things.

Femmy sa...

this looks great!! what a beautifgul images!!