torsdag, februari 05, 2009

This and that

UFO (unfinished objects) or WIP (work in progress) or is it only a very LONG work in progress ?
Här ligger 49 färdiga blockhusrutor som väntar på att bli ihopsydda. Detta projekt har pågått länge, länge. Ibland har uppehållen varit några månader ibland år ;-) För ungefär ett år sedan skar jag rent alla i samma storlek, och så blev de liggande ett år igen. Anledningen till att detta blivit liggande är att jag började på två täcken, de skulle vara i samma rum och jag tänkte att två lika blir bra. Men så tråkigt! Jag blir uttråkad av att göra samma, samma igen, så därför har detta projekt tagit så lång tid!
Here are 49 logcabin blocks waiting..........I started on this project for many many years ago.......


Så är det klart för att sys ihop

Så här ser mitt färdiga täcke ut, nummer ett, systertäcket!

Finished! - just kidding, this quilt is the sisterquilt :-) I started to do two similar quilts, and after the first was finished, it was so boring to do the same again ! I don´t like to do two same things again, I have easy to be bored I think ;-) But now I only have to sew border, and to quilting it, and I do it with my sewingmachine, not by hand, so soon I hope the second quilt will be finish too !
När jag fick veta att jag skulle bli tvillingmormor så sydde jag två babytäcken, men gjorde de i olika färger och det var klart mycket roligare än att göra två likadana, se här
When I waited to be twinsgrandmother I sew two babyquilts, but I did it in different colours and it was more fun to do.




Så en blid på mina små söta broderade rutor som jag fått i ett byte med mina broderivänner! Fyra av dom har jag själv gjort
Jag vet ännu inte hur jag ska montera dom, förra gången jag var med i ett inchiesbyte så monterade jag de så här

Here is inchies from a swap I have did with my embroideryfriends here in Gothenburg. I don´t know yet what to do with these, the last time I doing a inchiesswap I frame they, you can look here

Och så till sist; har ni vägarna förbi Alingsås så passa på att se denna utställning som mina vänner har !!! Gillar du frittbroderi kommer du inte att bli besviken. (själv kommer jag inte att medverka denna gång)
At last some promotion for my embroideryfriends wich have an exhibition here in Sweden, so if you you are going to visit Sweden, you know where to go :-)




22 kommentarer:

Ulla sa...

The blocks look SO ready to be sewn together, and the sister quilt is so beautiful! Go ahead and start the final push!

Murgelchen94 sa...

Hi Gunnel,
the inches are very nice and I can use them, for my white/nature projekt.
LG,
Helga

Chris sa...

The inchies look great framed. Gives the whole lot of them continuity., Maybe do that again, but in a long arrangment, not a square arrangment. Just an idea.

Anni's Art sa...

Lovely little inchies, your Log Cabin quilt is beautiful, I understand you I also think it's boring to do the same thing more than one time.

Alis sa...

Keeping my eye open for the post saying you have finished your quilt.
It's sister is so beautiful they will be wonderful together.

Wish I could get over to the exhibition, it looks interesting.

ewa-christine sa...

Så enkelt det är, nu är du på G....som i grattis!!
Det kommer att bli vrålsnyggt.
Kul att du la in våra vänner i måndagsgruppens affisch. Så fin den blev. När var venissagen? Åker vi tillsammans?
Ha det.........

Papoosue sa...

Oh I love your log cabin quilt, Gunnel, I think it is my favourite quilt pattern ever. I love the fabrics you have used - beautiful.

annicka sa...

Det är nog inte meningen att en kreativ person som du ska göra två av samma sort....

Ati. Norway. sa...

Hei Gunnel, I like the quilt it looks very cosy, nice for cold winter evenings.
The inchies are lovely, just give them away if you don't know what to do with them :-))

My Ladies Fine Designs sa...

These project look amazing.
Have a great weekend,
Kel

~~Sessan~~ sa...

Hejsan.
Jag köpte min BIA från USA.
www.stampinscrapin.com

Hon har paket pris på lite allt möjligt..Kommer inet ihåg vad jag gav för det..

Mvh Liza

jerseytjej sa...

Jag ville lara mig att quilt! Bör ni nära Knivsta? krämar! Gina

Kelly Fletcher sa...

I don't like repeating projects either, but you're so close now. Good luck finishing your log cabin quilt.

Pia sa...

Blockhusrutan är mitt favoritmönster i alla kategorier, så klassiskt och fylld med symbolik! Vackert!

emma lamb sa...

hi gunnel,

i just found your treasury - thank you so much for including my little star card!
this is the first time i have seen my work in a treasury and it's so exciting :)
because of it i have had lots of new hearts, i can't say thank you enough...

have a wonderful day :)

emma
x

Femmy sa...

this lloks great!!! good luck with finishing it!!

Louise sa...

Hejsan!
Jo, det är klart att jag vill flytta ihop, och det känns underbart. Blev bara lite nervös...
Får besked i morgon. Lägenheten är SÅ fin.
Kram

Christine sa...

Uhh, det ser fantastisk ud:)) Jeg er vild med tæppet, og kan helt forstå dine spekulationer om at lave det samme een gang mere. Jeg har det præcis ligesådan.
Du har mange smukke ing på din blog - jeg kan rigtig godt lide dine collager.

tak for din søde kommentar om vores bog - jeg er meget glad for du kan lide den:-))

Alexandra Knittel sa...

Fantastic Gunnel

Emmy sa...

hello a bit late but I like to say I love the logcabin quilt very much lovely colors

Godelieve sa...

Beautiful quilt! I love the little red square in the center of each block.

Lillemor sa...

Fantastiska täcken Gunnel!
Dom sover man gott under...