måndag, februari 02, 2009

Ulva Ugerup a Swedish quilter


It´s always fun when my Quilting Arts is coming with the mail. But today it´s exra fun because of the great article about Ulva Ugerup written by Charlotte Yde.
Ulva is a very creative and nice person, she are doing so fun quilts and very often she has something important to say with her quilts to. She is doing the background as a quilt first and then she is stitching, handquiting and embroidery on top. And she use most old fabrics in her quilts.
For three years ago I took a class for her; the theme was: "my creative selfportrait" and you can see my quilt here in my very first blogpost ;-)

And now in Aprile so is Ulva coming to Gothenburg again :-) and I ´ll take a class again for her, and she will also guest our quiltguild here in Gothenburg; "lapphexorna"

Det är alltid så skoj när Quilting Arts kommer i brevlådan, och idag var det extra roligt när Ulva Ugerup är med ! det är fin artikel som Charlotte Yde har skrivit. Det är ju inte så ofta som en svenska är med i den tidniningen precis, så det är väl glädjande för oss alla !! För tre år sedan tog jag en kurs för Ulva som kallades "mitt kreativa självporträtt" du kan se det här i bloggen i mitt allra första blogginlägg !
Och nu i april så kommer Ulva hit till Göteborg till vår lapptäcksförening lapphexorna och håller föredrag och hon kommer också att ge workshops som jag naturligtvis kommer att gå på igen !

Posted by Picasa

4 kommentarer:

Chyadesign sa...

Ulva's work lookes lovely Gunnel as does yours. Thank you for sharing that with us.

ewa-christine sa...

Ja vi kommer nog att ha kul denna gången också precis som förra när Ulva var hos mig och vi fick lära oss "självporträtt". Det var trevligt att Lapphexorna tände till när jag berättade om Ulva på ett mångadsmöte. Nu hoppas jag att vi får många trevliga stunder i "ulvas anda"....hon är verkligen en otrolig konstnär.

ingedk sa...

Dejlig dag når Quilting Arts Magazine ligger i postkassen, og det gjorde det i dag.
Så er hele dagen reddet:-)
Jeg har netop læst artiklen med den spændende kunstner Ulva Ugerup.
især tæppet med alle ansigterne er imponerende flot,mon hun har en hjemmeside ?

annicka sa...

Nu har du verkligen något att längta efter och vänta på- en härligt kreativ person som ger workshops- kan det bli bättre??
Jag håller med dig att det är roligt när en svenska blir publicerad- det var på tiden!