tisdag, april 14, 2009

spring






Vilket underbart påskväder vi har haft i år, det har nästan känts som mer sommar än vår! Jag har tillbringat mycket tid utomhus senaste veckan och det har varit så skönt ! Jag har sett hur det fullkomligt exploderat i naturen.

We have had such a beautiful weather here in Sweden this Easter, a beautiful spring almost summer! I have been outdoors the whole days, been looking at all the flowers!









Jag har gjort många fina promenader både i skogen och vid havet! Och vilken sommarkänsla jag får............

I have take long walks both in the wood and on the beach, and yes; I long for summer............






Så med massa inspiration så fortsatte jag att brodera på quilten jag startade på kursen för Ulva för drygt en vecka sedan som jag skrev om här

And with a lot of new inspiration I have stitching on my quilt that I´ve started last week on the workshop with Ulva, I write about here














Och i slutet på denna vecka åker jag till Kreta på semester ! Så jag forsätter mitt bloggingbreak ett tag till........ha det gott och njut av det fina vårvädret. Det är bättre att vara ute i naturen än att sitta vid datorn ;-)


In the end of this week I´ll go to Crete (Greece) for vacation! So I do another blogbreak, and I hope you have a lovely springweather and can enjoy the nature! It is better to been outside this time at the year that sitting so much with the computer I think!















11 kommentarer:

LOVE STITCHING RED sa...

Beautiful spring flowers. Love your quilt too Gunnel - so bright and cheerful and fun!!! Have a good week. Greetings, Carolyn :o)

Murgelchen94 sa...

Beautiful spring by us, too.
Your quilt is wonderful, a dream of Sommer.
Wonderful time in greece.
LG,
Helga

Lynn sa...

Lovely quilt piece. Does that say Summer? Love the cows! And YOU in the center perhaps?

Happy vacation in Crete!
I have a blog friend living there, Jude, if you meet her say hi from me please.

iHanna sa...

Så härliga vårbilder!

Hälsa Kreta från mig, det är en favoritplats!

Jeanette sa...

Blåsippan ute i backarna står, niger och säger att nu är det VÅR.

ewa-christine sa...

Gunnel den blev jättefin "kursquilten" det var mycket Du i den.....så kul.
Det kommer att bli många trivsamma stunder efter detta är jag övertygad om.
Ha en otroligt skön avkoppling på Kreta........du kommer hem med många härliga bilder i din kappsäck. Sköt om dig och dottern.
Kram Ewa-Christine

Anonym sa...

Vilka härliga blombilder!! du vet ju att jag har ett starkt minne från din trädgård när tulpanerna blommar!!!!
Ha en jätte skön semester!
Kram från Ulrika

Kel sa...

Spring Flowers
How Beautiful
Your quilt is fantastic

Jacquelines blog sa...

Happy vacation Gunnel

lise sa...

Så flotte bilder du lager! Kjempefin blogg også, jeg kommer tilbake. God ferie!

disa sa...

情趣用品,情趣,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風,伊莉,伊莉討論區,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲