onsdag, maj 20, 2009

Start with a new quilt




Jag har börjat att sy på en ny quilt, ett "sofftäcke " till min dotter. Det ska gå i rött och orange, inte de färgerna jag brukar sy i så ofta, men det är glada färger och ger energi. Jag ska sy på detta under regniga sommardagar var det tänkt, men jag var tvungen att pröva att se hur det skulle tas sig ut på min designvägg - en flanellvägg där det är lätt att flytta om blocken. Och det kommer jag nog att göra många gånger innan jag blir nöjd.
I have started to sew a new quilt for my daughter. It is a quilt in "napping size" for her TV-sofa. She wanted red and orange, I don´t use to sew in this colours, but it is warm and fun colours and give energy. I´ll doing this quilt during rainy days this summer.




Designen kommer från en bok som heter "the Modern quilt workshop"( Weeks Ringle and Bill Kerr) och täcket heter: "plain spoken", egentligen är det väl tänkt till bara enfärgade tyger men jag har valt att ha med mönstrade också. Jag brukar inte följa ideer i böcker såhär, men denna gång behövde jag något nytt och modernt och tyckte att denna kändes fräsch. Naturligtvis är jag inte ensam om det, när man söker efter det så finns naturligtvis en grupp på flickr för dessa quiltar och söker man på "plain spoken" så naturligtvis hittar man också flera, titta här. Men vad gör det? Hur många täcken finns det inte som är i logcabin tex?
The design is from the book "the Modern Quilt worskhop" (Weeks Ringle and Bill Kerr) and the quilt "plain spoken" I don´t use to do quilts after books. But this time I wanted some new and modern quilt, and I think this ís a good design. In the book is it only plain fabrics in this quilt, but I have fabrics with pattern too. And of course I am not alone of this quilt, at flickr it´s a group for this book and if you search of "plain spoken" you can see here a lot of lovely quilts. But how many quilts isn´t it in logcabin ?







15 kommentarer:

Raggy sa...

Absolutely wonderful colour combinations. I will keep watching to see your progress. Your daughter is very lucky.

Murgelchen94 sa...

Yes, wonderful colors.
LG,
Helga

LOVE STITCHING RED sa...

The colours will cheer you on rainy days

Françoise sa...

Lovely colours! It's going to be a very nice quilt.

Heloise sa...

Wonderful warm colours.

Martys Fiber Musings sa...

Yes, it is a wonderful quilt, full of good cheer. Glad to see you again.

meplusmolly sa...

They are definitely warm, cheerful colours. It will look lovely! ;0

Lorenza sa...

Very nice quilt, simple and modern: I like the colours.

Margaret sa...

Beautiful colours Gunnel it's true how they can influence your mood especially on a rainy day. Can't wait to see it finished.

Kort og Søm sa...

Veldig fine farger!!
De gir masse energi, ingen tvil om det.
Fredrikke :o)

Femmy sa...

fantastic colors Gunnel!! really curious to see it finished!

Victoria sa...

Love your color choices! Looking forward to seeing the final result, I am sure it will be beautiful!

ewa-christine sa...

Så kul att du kommit igång med denna helt underbara färgkombination. Det skall bli kul att se det klart, och klart att din dotter får energi av detta täcke, när du får det!!

Ann Granlund, textiltryckare sa...

Hej, härligt, jag älskar orange. Bra idé med flanellvägg, kanske jag också skulle behöva en sån...

Emma sa...

Det ser ju jättefint ut! Spännande! :-)