fredag, september 18, 2009

Beautiful houses and flowers

När vädret fortfarande är fint och kameran är ny och övning behövs så passar det bra med fotopromenader. Och man behöver inte ta sig så långt, vår vackra stad bjuder på många fina vyer. Här är från Gathenhielmska kulturreservatet i majorna
When the weather is still nice and the camera is new and drills are needed so it fits in well with photo walks. And you do not get that far, our beautiful city offers many fine views














Och underbara blommor!
And beautiful flowers!














Och hemma så blommar min Hoya så fint igen!
And home my Hoya is having beautiful flowers again!






Och så en liten färgklick utanför dörren!
And so a small color touch outside my doorstep!
Ha en trevlig helg!
Have a nice wekeend!






12 kommentarer:

photokerstin sa...

Fina bilder.Gillar särskilt den med cyklamen i den blå krukan.
Jag brukar också ta fotopromenader,Jakobstad har mycket gammal bebyggelse som är kul att ta bilder på.

karen sa...

beautiful Gunnel, beautiful.

ewa-christine sa...

Det måste ha varit en skön och trivsam photo-walk, så många fina bilder. Förstår att du tycker att detta är jättekul. Vänta det blir roligare!!

Art4Sol sa...

It looks too beautiful to be in doors....so many pretty flowers and sites!

Femmy sa...

beautiful photos Gunnel!
hope you've had a great summer!!

Sunny sa...

What a delightful blog you have. I really enjoy your pictures; I'm glad that I found you.
Sunny :)

LOVE STITCHING RED sa...

I love the RED houses!

Anonym sa...

Vilka fina bilder!Den sista med krukan är ljuvlig,jag älskar ochså lila!
Visst har vi en helt underbar sensommar,man vill inte det ska ta slut.Ha det så bra!Ingrid i Skåne

Margaret sa...

Wow Gunnel, you have been busy, beautiful photos's! M

~*~Magpie's Nest sa...

such lovely photos of your special town!
Love the arrangement outside your door ... what a joy to behold each time you enter and leave!
great closeups too!

Gerda-Thyra sa...

Fina bilder!
Broderigruppsutställningen ska jag försöka ta mig till... om jag nu kommer så långt?
Får jag ta in hund om jag bär henne i famnen där på skolan?
Är du personligen där någon av dagarna?

Emmy sa...

thanks for visiting my blog you wanted to know if the fabrick was marbled and yes it is
we did it with glu the kind you use for wallpaper it was fun to do