onsdag, september 02, 2009

my new baby


my new baby
Originally uploaded by gunnel´s

Jag har köpt min första digitala system kamera! Och det känns både roligt och lite nervöst, kommer jag att klara detta ? Men jag har blivit mer och mer intresserad av fotografering. När jag köpte min första digitalkamera för 5 år sedan så var det för att fotografera barnbarnen ( de är ju naturligtvis fortfarande det viktigaste motivet) men också för att dokumentera mina textil verk. Sedan tog jag foton för att få inspiration till mina verk och ofta har jag gjort phototransfer av dom till tyg och använt de i mina arbeten. Men mer och mer har jag kommit att gilla själva fotograferandet. Ser motiv när jag är ute och promenerar och vill lära mig att ta bättre bilder. Så nu kanske bloggen i fortsättningen får en annan inriktning ;-)

I bought my first digital camera system! And it feels both fun and a bit nervous, can I learn this? But I have become more and more interested in photography. When I bought my first digital camera for 5 years since it was to photograph the grandchildren (they're obviously still the main reason) but also to document my textile work. Then I took the photos to get inspiration for my work and often I have made photo transfers of them to fabric and used those in my work. But more and more I have come to like the photography. I found motif when I am out walking and want to learn to take better pictures. So now maybe the blog in the future, a different approach ;-)

10 kommentarer:

Martys Fiber Musings sa...

I look forward to seeing your new pictures. Have fun.

Chris sa...

How can you not take good pictures with a camera like that??? have fun.

ewa-christine sa...

Lycka till..........och ha kul!!

Lorenza sa...

Congratulation for the new toy, looking forward to see how it works

LOVE STITCHING RED sa...

Yes, I enjoy photography so much too. When you photograph you see so much more, textures, colours, shapes. You will be able to get some great photos with that "monster"

Sending best wishes
Carolyn

Pat sa...

my thoughts? that you cannot help but make beautiful photos. everything you do is beautiful. you have an artist's eye......

Margaret sa...

now this is an exciting pic! can't wait till you get going with it!! Mx

paru's_circle sa...

have lots of fun taking photos!

Lynn sa...

You will love it. Great choice! Enjoy!

libbyquilter sa...

congratulations on the new camera~!!~ i've been contemplating getting a better one myself as photography is such a fun way for me to lose myself~!!~ looking forward to seeing what great shots you will be posting for us all to see and read about~!!~

:)
libbyQ