måndag, september 07, 2009

This wekeend


Denna helgen har jag suttit och sytt lite på det collage i fabric-paper jag gjorde förra veckan. Jag har lagt till lite gamla knappar, ja de är verkligen gamla tom lite smutsiga om du tittar nära, men jag tyckte de smälte in. Jag har också broderat lite. Det är fortfarande ett "work-in-progress" lite mera stygn,men snart är det nog klart tror jag
This weekend, I sat and sewed a bit on the collages of fabric-paper I did last week. I've added some old buttons, yes they are really old even a bit dirty if you look close, but I thought they melted into. I have also stitched a bit. There is still a "work-in-progress" bit more stitches, but soon it will be clear, I think


Men mesta tiden har jag tillbringat utomhus med min kamera, det blev ju riktigt bra väder, efter allt regnande och stormar. Vill du se mera av mina foton så finns det här på min flickr
But most of the time I have spent outdoors with my camera, it worked out good weather, after all the rain and storms. Want to see more of my photos, there's this on my flickr

Och så avslutar jag med att visa ett gammalt collage som jag gjort för flera år sedan och har i mitt sovrum i vårt fritidshus
And so I end by showing an old collage that I made several years ago and has been in my bedroom in our holiday house, summerhouse







13 kommentarer:

Margaret sa...

Wow Gunnel, what great photo opportunities in your neighbourhood, love your pics, fab!
The collage you're working on is beautiful, the close-ups look great especially the buttons with the little lines around them, very you! Mx

Kath sa...

Lovely collages you are working on, I love the vintage feel of the muted colours on the fabric/paper.Beautiful! Kath in England

LOVE STITCHING RED sa...

Lovely pumpkins and quilts

Velkommen til min kreative verden sa...

Du er jammen flink til å brodere. Jeg liker godt mixen din med knapper, skrift og ulike stoffer.

libbyquilter sa...

you really have had a fun weekend with your new camera and the shots are just beautiful~!~

the fabric paper collage is wonderful and i love that you didn't polish up the buttons too much for this piece as it does add to the vintage feel of it~!~
isn't fabric paper FUN~!?!~

:)
libbyQ

blomman sa...

Underbara kort som du har satt samman. Vilken vacker miljö. Och ditt fabric-paper är bara så ljuvligt, collaget likaså.

Gunilla.B sa...

Så fina foton Gunnel, du måste vara nöjd med din nya kamera!
Gunilla

ewa-christine sa...

Så många fina bilder och collage. Du kan vara nöjd med din helg!!

Velkommen til min kreative verden sa...

Hei igjen

Jeg vet ikke om det finnes i Sverige. Jeg importerer rammelimet fra Danmark: ) Veldig fin og artig teknikk.

Kayla coo sa...

Inspiring photo's Gunnel.x

Catharina Maria sa...

Beautiful work and photos !
love Rini

Anonym sa...

Jättefint collage du gör, precis i min smak!!!
Kul att se dina fina foton också!!! Jag får lite västkustlängtan igen, trots att jag ju ganska nyss kommit hem från en månad i Strömstad!
Hoppas allt är bra med dig!
Kram från Ulrika, Falun

Gunnels blog sa...

Thank you all !!!!!

Ulrika; så kul att höra från dig! Så du är kvar i Falun, ni har inte flyttat ännu..... ?