fredag, september 11, 2009

Beautiful days

Vi har så underbara septemberdagar här nu, klarblå himmel och sol, vet inte om det kallas indiansommer, brittsommar eller kanske är det bara sensommar?! I alla fall gäller det att ta vara på det så mycket man kan, och njuta! ( ha, gjorde just en lustig upptäckt; när jag lät google översätta, brittsommar ja då blev det indiansommar, så lärde jag mig det )


We have so lovely September days here now, clear blue skies and sunshine, do not know if it is called Indian summer, or maybe it's just late summer?! In all cases, it is important to take care of it so much you can, and enjoy!


Häromdagen var jag tillsammans med andra vänner från min broderigrupp inbjuden till en härlig dag i Bohuslän, på underbara Klädesholmen. Två av kvinnorna bor där sommartid, faktiskt grannar, så praktiskt, så vi var 14 damer som hade en jättetrevlig dag


The other day I was with other friends from my embroidery group invited to a lovely day in Bohuslän, the wonderful Klädesholmen. Two of the women living there during the summer, actually neighbors, so practical, so we were 14 women who had a really nice day




Här är lite fina vyer från rundvandringen på ön, naturligtvis tog jag en mängd bilder, men jag kan ju inte visa alla ;-)

Here are some great views from the tour on the island, of course I took many pictures, but I can not show all;-)




















Så besökte vi Skärhamns bibliotek där 4 av kvinnorna medverkar i en konstutställning






So we visited Skärhamns library where 4 of the women participating in an art exhibition




Så mycket att titta på och så mycket att fotografera!


So much to watch and so much to photograph!









Så när jag kom hem hittade jag en annan rolig utställning, någon hade hängt upp sockerdricksflaskor a´la Pippi Långstrump med skojiga medelande på. Skämt eller gatukonst?!


So when I got home, I found another funny show, someone had hung up lemonade bottles a'la Pippi Longstocking with funny message on. Jokes or street art?!





















Och det måste man ju fotografera också såklart!


And it must of course take photographs too of course!











Så har jag suttit ute i trädgården och broderat klart mitt collage, tom monterat !




I have been sitting outside in the garden and embroidered clear my collages, even mounted!












Och så slutar jag här med ett stort TACK till Pat en bloggvän, som skrivit så fint på sin blogg om mig! Se här!


And so I stop here with a big THANK YOU to Pat one blogfriend who has written so nicely on her blog about me! See here!
Trevlig helg!
Have a nice wekeend!









13 kommentarer:

Kath sa...

What glorious blue skies! We have a lot of cloud here in England, which makes the light rather dull. I love the bottles in the tree, can you tell me what the messages say?
I was most interested to see the way you mounted your collage for hanging. Is that a wooden clothes hanger? What a marvellous idea, best wishes Kath

verobirdie sa...

OH, those landscapes! I'd almost jump in a plane to enjoy that weather.

Courtney sa...

Beautiful photographs! The end of summer is always so much fun, isn't it? Take care and enjoy your weekend!

Pat sa...

delightful blog post. very pretty. very upbeat. very interesting. i love the photos of that wonderful seaside town. oh the orange roofs over the deep blue of the water. like a painting. you are fortunate to live in such a beautiful land.

and, thank you. it was a pleasure to feature you on my blog! i so admire your work....

Carolyn sa...

Definitely street art, I love those Pippi Longstocking bottles. Thank you for sharing your photographs

Your collages look beautiful finished Gunnel

Enjoy that Indian Summer sunshine. We have it here too in Cornwall. I am going to pick blackberries for some tie dye cloth later today

BFN, Carolyn

meplusmolly sa...

Beautiful finished piece.
Love the bottles hanging from the trees!
Enjoy the sun, we are too ;0 x

libbyquilter sa...

love the island photos~!!~
that camera is getting a workout already~!!~

:)
libbyQ

Françoise sa...

Beautiful pictures! I love these blue skies.
It looks like you had fun.

paru's_circle sa...

enjoy the days of your indian summer! thansk for sharing your lovely photos with us all!

Victoria sa...

That seaside village is breathtaking!
The hanging bottles are wonderful. What a funny sight! And your collage piece is lovely... I really like the way you have it hung!

Poppins sa...

Tack för besöket på min blogg! Det var kul att hitta hit och se härliga bilder från skärgården. Vi besökte trakerna för två år sedan och det var verkligen vackert. Jag minns också den leende kyrkan i Skärhamn! :)

karen sa...

I adore your pictures of Sweden and the pippy bottles are fantastic!

ewa-christine sa...

Så många fina bilder..........ja det var en härlig dag!