måndag, november 23, 2009

gray or brown?




Det känns som det mesta är grått just nu, grå himmel med regn som öser ner.........men om man tittar ner på marken så är det mesta brunt faktiskt ;-)
It seems like most things are gray right now, gray skies with rain pouring down ......... but if you look down on the ground so it is usually brown is actually ;-)
Egentligen gillar jag inte brunt, trodde jag, men upptäcker att jag trots allt syr i det ändå ibland, i alla fall om det är uppblandat med blått
Actually I do not like brown, I thought, but I find that after all the sewing is still sometimes, especielly with blue combination

Så här ser det ut på min designvägg idag! Början på en ny artquilt,tema havet! Jag använder mig av mina foton som inspiration och mina många och långa promenader vid havet, och de flesta tygerna är med phototransfers
Here's how it looks on my design wall today! Beginning of a new artquilt, ocean theme! I use my photos as inspiration and my many long walks on the beach, and most fabrics are with photo transfers


Och så ett par smakprov på redan pågående projekt, jag har flera styck på gång. Äntligen har jag funnit min musa igen :-)

And then a couple of samples of an ongoing project, I have several pieces at once. I've finally found my muse again :-)

Och så slutligen vill jag visa vad som kom i min brevlåda idag; ett ustökt litet konstverk från Muriel Perrot i Frankrike. Jag är med i ett internationellt konstbyte, ungefär som kedjebrev eller pyramidspel, jag har skickat iväg ett litet verk och så får jag omjag har tur 36 tillbaka :-) Det tror jag nu inte på, men jag är så nöjd med denna lilla hösttavla, den är nålfiltad och frihands broderad på maskin, mycket skickligt och elegant!
Tack så mycket Muriel !!!!
And then finally I want to show what came in my mailbox today: a beautiful little works of art from Muriel Perrot of France. I'm having an international art exchange, much like chain letters or pyramid schemes, I have sent a little work and then I got, if I am lucky 36 back :-) I think not now, but I am so happy with this little autumn Plate, it is needle felt and freehand embroidered on the machine, very skilful and elegant!Thank you Muriel!!





edit:I see now that I put into Muriel's small plate on upside down ;-) but it is equally fine in both directions, I'm sorry, but I can not change it now, can not cope with it in blogger, so it may be so

15 kommentarer:

Maria-Thérèse afiori.com sa...

Å vad roligt att få lite fin post i gråvädret! Och att du tänker positivt, att det finns... brunt också :-D

Ingrid sa...

Vilka fina bilder!Tredje bilden med trappan har ett otroligt djup.
Vad har du för skrivare?Vilken skärpa det är på bilderna du överfört på tyg,ska bli spännande att se det färdiga resultatet.En härlig vecka önskar jag dig!:-)

LOVE STITCHING RED sa...

I am so glad you have found your muse and are happy stitching again. This quilt art is truly beautiful already but it is so nice to see work in progress. I love the colours, the blue with the browns works well as it does at the seaside

Enjoy!

Carolyn x

LOVE STITCHING RED sa...

Jag är så glad att du har hittat din musa och är glada sy igen. Detta täcke konst är verkligen vacker redan men det är så trevligt att se i arbete. Jag älskar färgerna, fungerar den blå med bruna bra som det gör vid havet

Njuta av!

Carolyn x

Barbara sa...

wonderful...perhaps some day my inspiration will come back....but at the moment ...its knitting time... in my little house..
Greetings Barbara

Lynn sa...

Lovely art and photos Gunnel.
And the bottom piece is lovely too even upside down. ;-)

Sunny sa...

It is very pretty either way.
Your pictures are lovely.
Sunny :)

Linda Branch Dunn sa...

Beautiful! the detail is exquisite. Surprises found up close, just like on the beach.

Jeanette sa...

Underbart härliga färger... jag tror man tycker om brunt den här tiden på året! jag får sån hemlängtan till Sverige varje gång jag ser dina bilder. Kommer ihåg hur man som barn stampade på dom där vita bären på väg till skolan. Jösses vad duktig du är med din konst...

patty sa...

your photography is breath taking and the "ongoing projects" are so interesting and rich in color and texture. Very nice, thanks for sharing

Gunnels blog sa...

Tack så mycket för alla trevliga komentarer!

Thank you very much for all kind comments :-)

FARBTUPFER sa...

So great, I love it!
Liebe Grüße
Waltraud

Jackie sa...

I've been so bad at blog reading lately...too busy and now I'm catching up with yours. I read all your latest November posts and love all your work and especially your photographs, and especially the top snowberry one.

Kath sa...

Lovely work as ever, I do love your textures pieces. I always want to touch and stroke them!

Margeeth sa...

Thank you for sharing with us how you use your pictures as inspiration.
I love the cat, we have a calico cat too, ours has no white but is calico all over (and has a matching character). Is your cat missing an eye, or does it just look that way in the picture?