lördag, januari 02, 2010

2010

Så var nyårsfirandet avklarat och ett nytt år har börjat, och det känns rätt bra! Ute är det kallt, skönt att promerera och sedan tillbaks in i värmen igen. Jag har gjort färdigt en liten fotokvilt, som ska vara med på utställningen jag ska i Falkenberg mars i år, Den är tillsammans med två andra kvinnor, en till som jobbar i textil och en som fotograferar. Det är extra roligt att det är i Falkenberg som är min "sommarstad"

So is the newyearcelebrations over and a new year has begun, and it ´s really okey. Outside it´s cold, nice to take a walk and then back in to the warm house again. I have finish a new small photoquilt again. I will have it on the show I will have in Falkenberg in March this year. The show is together with two other women, one of them are working in textile and one photography. It will be extra nice that the show is in Falkenberg, wich is my "summer city"










Här är fotot som jag använt och fört över på tyg. Om du följt min blogg genom åren kanske du känner igen denna bild, jag har använt den förut till olika havskviltar i olika storlekar, jag gillar den bilden!
This is the photo wich I have done the phototransfer from. If you use to read my blog, perhaps you have seen it before ? I have use it some other times in my photoquilts in different size, I like this photo!




Så tillbaks från sommarbilder till en julblomma...............
So back from summershots to a Christmasflower..........




24 kommentarer:

Sunny sa...

Happy New Year and Best Wishes for 2010!
Your quilt is so lovely, such a wonderful design.
Sunny :)

Angela sa...

very beautiful!so effective, I love the way you have done the barnacles, Have a wonderful 2010

Murgelchen94 sa...

Dear Gunnel,
your photos are only wonderful.
Welcome to 2010.
LG,
Helga

Margeeth sa...

Lovely quilt, I think it is a great idea to have a show which combines textile and photography, your quilts being kind of a bridge between the two art forms.
Nice amaryllis flower, ours is blooming too.

Vicki W sa...

Lovely quilt and your photos are beautiful, I especially love the fireworks. Happy New Year!

Linda Robertus sa...

Happy New Year Gunnel. Your quilt is beautiful!

Lynn sa...

Catching up here since October???!!! Your blog had not been showing up on my blog roll?
Wonder why? So many months of wonderful photos and happenings. Lovely quilts completed and hung. Congrats on the showings! Marvelous! Happy New Year...love the photo of the fireworks too.

solange bonnet sa...

I wish you an Happy New Year 2010.

Pat sa...

I love your photo quilts, this one is full of sunshine. Lovely.

Annica sa...

Vilka härliga bilder! Nu längtar jag till sommar, hav och sol :-)

Elins systue sa...

Fine billder å se her. Godt nytt år

Cassie Shella sa...

Happy New Year! Your new quilt looks wonderful. Summer is a nice thought right now, it's 12 degrees in Norwalk, Ohio, USA. I would love to see your Christmas Flower as a quilt too!

LOVE STITCHING RED sa...

Absolutely stunning work Gunnel. I adore your shells and pebbles theme and colours. I like these things too and to do image transfer. I will show some of mine soon!

Have a good week
Carolyn x

~*~Patty Szymkowicz sa...

Love that you have a "summer city" Gunnel! What you create is so special!
Happy Art Filled New Year to you!
oxo

Luray va accommodations sa...

Happy New Year to all and this is really a very beautiful web-log and all the beautiful flowers and scenery are absolutely fantastic.

Birgitta sa...

God fortsättning önskar jag dej. Vilken fin fotoquilt du gjort. Skulle varit roligt att se utställningen, men allt för långt bort för mej.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

ewa-christine sa...

Så fin den blev, grattis!

Femmy sa...

what a fabulous quilt Gunnel!!
it's just fantastic!!

Crescendo sa...

Nice works here ! And Happy New Year to you.

Anonym sa...

Den är jättefin,Gunnel! Vad kul med utställning i din "sommarstad"!! (Det är ju vad Strömstad är för mig!) Jag har också varit lite mer kreativ den senaste tiden, det var välbehövligt med jullov! Målat och fixat och nu håller jag på att sticka mitt livs första raggsockor, tycker det är dags att jag lär mig och det är jättekul!
Kram från Ulrika i kalla Falun

Kaye Turner sa...

I grew up by the sea so I love to see textile work on this theme. The photo transfer is perfect for this piece.

neki desu sa...

happy new year! all the best for this year.
and your quilt is really lovely

annicka sa...

God fortsättning på ditt kreativa år- det har börjat bra!! Fotoquilten är så mycket Gunnel- såsom jag lärt känna dig genom bloggen.
Verkligen kul att det blir en utställning i vår- önskar jag bodde närmare. Du får berätta lite mer om var ni ska ställa ut och när.

ingridp sa...

vilka fantastiska blombilder du har tagit!!!!!!
varför inte en fotoutställning?