onsdag, februari 17, 2010

another photoquilt again / ännu en fotoquilt

Alltersom mina quiltar blir klara så fotograferar jag dom och lägger upp dom här på bloggen. Ibland tar det lite tid, jag vill ha bra ljus när jag fotar och det svaga ljuset vissa dagar räcker inte till. Men även om vintern är kvar för fullt, med mera snö att vänta, så har solen blivit lite starkare de dagar den visar sig, och fåglarna kvittrar, ja det blir nog vår i år också även om vi får vänta!
Här är en fotoquilt med motiv från ett av mina smultronställen Grimsholmen knappt en mil söder om Falkenberg, till denna quilt har jag nästan enbart använt mina egna tyger som jag gjort med phototransfer, bilden ni ser under quilten är orginalbilden. Därunder är två tygvykort som jag gjorde en dag förra veckan.

As my quilts are ready so I photograph them and post them here on the blog. Sometimes it takes a little time, I want good light when I shoot and the faint light on certain days are not enough. But even if winter is still in full swing, with more snow expected, so the sun has become a bit stronger on the days the show itself, and the birds chirping, so it'll be spring this year too, even if we have to wait!
Here is a fotoquilt with motifs from one of my favorite places Grimsholmen just under a mil south of Falkenberg, this quilt, I almost exclusively use my own fabrics that I made with photo transfer, the image you see in the quilt is the original image. Below are two fabric postcards that I did a day last week







8 kommentarer:

Lynn sa...

more lovely work...so well done.

Ingrid sa...

Vilket smultronställe:-)och quilt!

Heloise sa...

The quilt is beautiful as is the photograph. I agree the sun is getting stronger and it is wonderful to hear bird song.

Angela sa...

You really are so talented, Gunnel.
Your photo quilt is lovely, and yes Spring is on it's way even though it is snowing here at the moment, and I do love the snow.

Amelia sa...

thanks for visiting my blog and also leaving a lovely comment!!

The fact you didn't go to art school but you are doing what you do, makes you art even more powerful!

Amelia.x

Cassie Shella sa...

These are just beautiful! You inspire me...

mimilove forever sa...

Beautiful work...I love the whole seaside theme, the texture and those muscles are just divine!
x:)

ewa-christine sa...

Så fin den blev, ja ljuset är viktigt precis som i konst så spelar ljuset en viktig roll. Det tar tid att lära sig eller hur?