måndag, februari 01, 2010

min vardag / my everyday life














































Jag fick just en kommentar med frågan om jag tänkt på att ha 2 bloggar, en för mitt textila skapande och en för mina foton. Och ja, jag har tänkt på det. Men tiden räcker inte till, jag tycker att jag sitter tillräckligt frmaför datorn ändå. Och ibland är det svårt att särskilja mina intressen, det textila finns hos mig hela tiden även om det skiftar i intensitet, bilderna har funnits med hela tiden, det är ju med kamean jag dokumenterat mina textila verk. Men så klart senaste tiden så har mitt bild och fotointresse tagit överhand. Och nu i och med kursen jag läser så blir det ännu mera.









Idag tänkte jag visa några bilder från mitt vardagsliv; i kursen jag går så ska vi öva på att ta så mycket vardagliga berättande bilder som möjligt, om mina är visuellt kommunikativa vet jag inte, men det är ett mål jag strävar mot...









I´ve just got a comment with a question if I thought of having 2 blogs, one for my textile creations and one for my photos. And yes, I have thinking about it, but time is not enough, I think I sit enough in front of the computer anyway ;-) And sometimes it´s difficult to separate my interests, the textile is with me all the time even thought it varies in intesity, the images have been around all the time, it´s with the camera I have docummented my textile works. But of course recently so has my photographic interests has taken upper hands. And now with the course I take it gets even more.









Today I intend to show you some images from my every day life. In the course we have to practise of taking so much every day storytelling photos as possible. I don´t know if my if my are visuel communicated, but it is a goal I strive for.



























23 kommentarer:

Maria-Thérèse afiori.com sa...

Jag tycker nog det är bäst att du kombinerar, faktiskt. Då kan ju den som kanske inte (vet att den) är intresserad av det textila lockas in av fotografierna och tvärtom, och allt är ändå du.
Du skulle ju kunna ha kategorier så att man kan klicka på foto eller textil om man absolut vill, men jag tycker i alla fall det är finast att blanda!

♥ Maria-Thérèse blog.afiori.com

Kaye Turner sa...

The flower photos are glorious!

Textile Art Showcase sa...

Your images are brilliant Gunnel - I really love the flower pictures - very professional looking.

Marlene sa...

Åh, vilka underbara bilder, fast här blev dom bara halva. Har du ändrat layout eller vad har hänt?
när det gäller att ha flera bloggar så tycker jag själv att det är jobbigt med dem som har många... en blogg med blandad kompott ger mycket mer... så: Bra att du inte har tid :)

Beate Knappe sa...

wonderful pictures go on girl :-))))

Anonym sa...

såå kul med en foto kurs! ser fram emot dina bilder! De i förra inlägget med rosen och knapparna skulle jag vilja ha som tavla, såå fina!!!
Är hemma med sjuk son, och hör och häpna, jag håller honom sällskap i soffhörnet, stickandes!!!!
Kram från Ulrika i Falun

Ingrid sa...

Superfina bilder!
Vilken skärpa du fått i blommorna,så vackert det ser ut med den spruckna isen.
Bakar du varje dag!?:-)

Margaret sa...

Gorgeous photos Gunnel,they just get better and better! Mx

Lorenza sa...

Your photos are always beautiful if they show your works or flowers or landascape.

Karin A sa...

Härliga vardagsbilder! :) Vad är det för vatten (här i Göteborg antar jag?). Mums, gott med hembakat bröd och fina blomsterbilder.

Femmy sa...

beautiful photo's Gunnel!!

Yvonne sa...

I've just found your blog Gunnel, and I think both your photos and stitched work are beautiful. I really like seeing where the ideas for the sewn work came from.

Marlene sa...

blir tokig.... mailen funkade inte i FB så slänger in mitt svar här (medans jag har det kopierat)

Nu har jag tittat på din uppdaterade blogg... nästan rätt hade jag med 400 men inte helt, ramen kom liksom inte med på högra sidan, så nästa gång pröva med 390 istället.

Har sett det där med dina foton och jag tycker absolut inte du ska lägga av... även om jag inte alltid skriver (för jag läser och ser allt i en feed på igoogle) någon kommentar.

Det där med att det känns tungt iaf på din egen kan ju ha med att göra att bilderna varit så stora där.... men oxå hur mycket du visar på varje sida vad gäller antal inlägg och antal bilder(detsamma gäller andras bloggar) men sedan så har det ju med uppkopplingshastighet och dators prestanda att göra oxå.

tidagstemat tror jag att jag svarar på genom att göra ett inlägg om det i helgen.... som jag nu hoppas du får en bra sådan.

Gunnels blog sa...

Tack så mycket för alla trevliga kommentarer
Tahnk you very much for all kind comments!

Annica sa...

Hi,
I’ve nominated you as one of my sunshine bloggers so please accept this sunshine blog award for positivity and creativity :)

You can find out more from my blog post: http://fabthreads.blogspot.com/2010/02/sunshine-award.html

Hugs,
Annica

Lillemor sa...

Himmel Gunnel, så fina bilder. Du bör få MVG på kursen!

twiggypeasticks sa...

Hi Gunnel
Here is a link for craftgossip
http://craftgossip.com/
Thanks for popping by my blog, come back soon :)
Twiggy x

Lillsnörpa sa...

Dina bilder är som godis för ögonen! Å brödbaket såg inte dumt ut! Mmmmmm /Lillsnörpa

Gunnels blog sa...

Tack alla för era trevliga kommentarer och synpunkter :-)

Thank you all for the nice comments!

There are some new (for me) persons; Yvonne and Lillsnörpa, and I haven´t your blogs or emails, so I want to give your a thanks here :-)

Tant Grön sa...

Vad kul med en kurskamrat och vilka underbara vinterbilder du har!Själv har jag också funderat på att ha två bloggar men till slut kom jag fram till att de går in så mycket i varandra och kanske kan jag locka nån fotonörd att börja handarbeta och baka eller vice versa! :)

twiggypeasticks sa...

Hi Gunnel
If you look on the Craft gossip site and scroll down onto the 2nd page you'll see your quilt, here's a link.
http://needlework.craftgossip.com/inspiration-gunnel/2010/02/05/

Twiggy x

marcus grip sa...

Hej! Va roligt att se udda illustrationer med blommorna och knapp/textil du har här på din blogg. Har man inte sett förut så du har hittat något eget vilket är häftigt :)

Hare gott!

Mvh Marcus Grip

Gunnels blog sa...

Ja jag känner mig lite "egen" i fotobloggvärlden, jag som kommer härifrån tyglandet :-) Men det är kul att kombinera trådar och foto!