onsdag, februari 24, 2010

snö, is och avslutade arbeten / snow, ice and finish work

Nu är jag så illa trött på denna långa snöiga vinter, men det är ändå hopp om livet, när solen är framme så börjar det droppa från taken, och skatorna bygger bo utanför mitt fönster
I am so tired of this long winter with all snow and ice. But soon I hope we´ll have spring




Så det är bäst att hålla sig inomhus och göra klart inför utställningen, här är mina två senaste photoquiltar, där jag som vanligt fört över mina foton till tyg
So the best thing is to be inside at finish my work for my exhibition, here is my latest two photoquilts, there I have done phototransfers from my photos







och så ett bar knep när man längtar efter våren - jag köper fina tulpaner!
And a good tip when you long for spring, buy beautiful tulips!

11 kommentarer:

Vicki W sa...

Beautiful quilts!

Amelia sa...

stunning images here!

Amelia.x

Kaye Turner sa...

Lovely. We have snowdrops, so spring must be here :-)

Barb sa...

Such beautiful work and photographs. I always love seeing what you've been up to.

Doreen G sa...

I love your two quilts Gunnel and the colours are stunning.

Rune Alnervik sa...

Fina textilier, eller är quiltar ett mer korrekt begrepp! Spännande att vi hamnat på samma fotokurs! Jag får känslan av att det är en "salig" blandning av folk med olika bakgrund, men med en vilja att kunna kommunicera sina bilder bättre :) Med din konstnärsbakgrund har du bra förutsättningar att ägna dig åt foto! Veckans övning med porträtt är lite svår. Jag har väl tagit bilder på en del människor förut, men inte med en medveten tanke att kommunicera personens karaktär! Mycket lärorikt!

Elins systue sa...

Nydelig teppe du har laget

Gunnels blog sa...

Thank you very much :-)

Tack Rune!Det går utmärkt attt kalla det för textilier, det är ju det.
Visst går vi en spännande och bra kurs! Jag får mycket tankar och ideer, inte alltid så lätt detta med att kommunicera visuellt, men utvecklande !

Ella sa...

Beautiful work!!!

Ann Christine Dennison sa...

Wow these are fantastic! Love the quilts and the photo's you used for them :-)

Siret sa...

Gorgeous!